• Stigson

Om jag vill göra ngt ör jag det! Är hon självisk?

Tjena allihopa, Sitter här och en relativt ny användare. Har en tjej som säger saker som: om jag vill göra ngt gör jag det. Medans jag lägger stor vikt på att allt ska vara ömsesidigt och från två håll. Själv tycker jag att hon är en envis och självisk människa. Men jag skulle vilja höra andras råd, både tjejer och killar. Med all mening ska en tjej få resa, fika, gå på fester osv... Men vissa tillfällen så som religösa högtider eller liknande borde hon väl acceptera att inte gå på just den festen. Men nej då blir jag kallad en kille som vill låsa in henne... .? Sen finns det dagar bara för att jag tycker inte som henne blir hon arg och säger saker som du är inget. Du har inget jobb som andra killar med fast lön. Sen säger hon jag tappade kontrollen. Observera alltid händer liknande nedsättande saker. Jag hoppas på en bättre dag, att hon ska förstå sina misstag och lära sig men jag har bara blivit besviken och nu är det hon som säger att jag bara klagar, jag vill se henne ledsen, jag trycker ned henne! Jag säger då snälla ge mig grunder till dina ord... För att jag kan inte se dessa saker.men inga grunder kan jag få. Senast sa hon ska vi på fest? Då eftersom jag och hon är muslim, då jag mer religös, sa jag inte denna gång pga ramadan nästa går vi på som blir ungefär 1 månad om inte två. Hon sa okej... Då efter två tre dagar säger hon. Min kompis vill att jag ska gå så kommer att gå med min kompis kanske. Jag förklarade att hon borde inte gå nu då ramadan inte är slut. Hon sa jag fastar inte vf ska jag inte gå, förklarade lugnt att respektera denna gång bara... Hon gick ändå.... Jag blev faktist besviken och sa att hon tog sin väns ord före mig, hon tog sin glädje före mig och jag inte klarar av det så mer... Hon sa saker som att om hon vill göra saker så gör hon. Att jag vill låsa in henne... Hon tar saker så konstigt. Hon kan inte förvänta sig leva med mig om hon bara gör som hon vill utan respekt till den andre, som att jag sagt gå aldrig. Jag reste inte med mina vänner för att hon sa gör inte vill att vi ska resa tillsammans. Sa okej utan tvekan... Vf blir jag behandlad så orättvis. Vad säger ni om det här? Just nu är hon den som är arg på mig och säger jag klagar, hon är värd bättre? Jag ner värderar ingen men jag klarar inte av ett förhållande där båda inte har samma rättigheter! Sen bäst av allt är detta...

• Svar på tråden Om jag vill göra ngt ör jag det! Är hon självisk?
  • Stigson

Det är din åsikt... Tack för den!

• zemer
    J a d e d skrev 2012-08-24 13:35:10 följande:
    Nej vem skulle skriva något sådant i klartext? I övrigt handlar det som vanligt om att bilda sig en uppfattning utifrån given text. Jag drar vilken slutsats jag vill. Jag ser inte riktigt problemet. TS undrar om han gör fel, jag anser att han gör fel, ja. Och?
    Exakt och utifrån va du skriver så drar vi slutsatsen att du är fördomsfull och dömer TS bara utifrån att han är muslim.
  • Plumeria

Du måste tala med henne! Igen. Skriv ner det ni kommer överens om! Försök få henne prata om SINA känslor och koppla till det. En relation skall bygga på kärlek och respekt för varandra!

Måste bara påpeka att ni bör lösa detta innan ni får barn, annars kommer du bli ännu mer överkörd.

• Plumeria

Just det, det står att du inte har ngt jobb, har hon det? Är du liksom beroende av henne ekonomiskt? Bor ni tillsammans?

Det händer ju ofta att den som tår för det ekonomiska av någon anledning undermedvetet tror sig bestämma.

• Stigson
    Plumeria skrev 2012-08-24 16:36:09 följande:
    Just det, det står att du inte har ngt jobb, har hon det? Är du liksom beroende av henne ekonomiskt? Bor ni tillsammans? Det händer ju ofta att den som tår för det ekonomiska av någon anledning undermedvetet tror sig bestämma.

Sakn är att i bor imolika städer och hon med sin familj oh jag ensam nära min familj. Hon levde på socialen med sin familj en tid sen typ 3 år sen då bidrog jag med allt till henne och jag gjorde det självmant dum nog. Sedan har hon nu eget jobb och håller allt för sig, hon lånar inte ens pengar till mig när jag behöver. Har ett jobb, får bra betalt men det är extra tim anställd. Förstår bara inte hur en kan säga sånt som du har inget andra är bättre än dig när man säger att man älskar en...
  • MaryCaroline
    Stigson skrev 2012-08-25 01:09:25 följande:

Sakn är att i bor imolika städer och hon med sin familj oh jag ensam nära min familj. Hon levde på socialen med sin familj en tid sen typ 3 år sen då bidrog jag med allt till henne och jag gjorde det självmant dum nog. Sedan har hon nu eget jobb och håller allt för sig, hon lånar inte ens pengar till mig när jag behöver. Har ett jobb, får bra betalt men det är extra tim anställd. Förstår bara inte hur en kan säga sånt som du har inget andra är bättre än dig när man säger att man älskar en...
    Jag tycker tyvärr inte att det är ett okej beteende från hennes sida. Kanske gjorde du "fel" som gav henne så mycket från början och sen inte fick någonting tillbaka, men hur ska man veta det liksom? Man kan inte klandra sig själv. Men att du gav henne så mycket och hon inte ens lånar pengar till dig och säger så som hon har gjort är utom mitt förstånd, samtidigt som hon säger att hon älskar dig. Jag tycker tyvärr att det låter konstigt och visst kan det vara så att hon faktiskt älskar dig, men det är i så fall ett underligt sätt att visa det på... Om du redan pratat med henne om det och hon inte visar någon respekt eller förståelse eller bättring så låter det inte heller okej... :/
  • Stigson

Jag önskade att jag hade fel och hon kunde peka ut mina misstag så att jag kunde åtgärda de... Det är så mkt i mitt hjärta och huvud att jag blir frutrerad. När allt är bra och jag håller med henne och jag inte har ett ord i det hela är allt underbart... Men så fort jag inte håller med kan vara litet som att hon säger skicka in något till mig så vet hon att jag pluggar. Jag säger älskling pluggar nu men om tvåmtimmar gör jag det :) Nej nu, blir svaret... Om hon inte får det blir hon kall och elak....

• Plumeria

Ja ok, tänkte att ni bodde tsm pga. Att du skrev att du hade bytt universitet för att komma henne närmare :)

Jag tycker hennes beteende låter oacceptabelt! Fundera på varför du älskar henne så... Fundera över varför du finner dig i det och varför du kan tänka dig äktenskap och så med henne. Är du inte värd någon som behandlar dig bra?

Som muslim själv kan jag ge dig rådet att lägga din tillit till Gud och att be Honom om vägledning. Gråt ut om du vill, be Gud om att vara bland folk som är bra för dig.

• Stigson
    Plumeria skrev 2012-08-25 02:12:15 följande:
    Ja ok, tänkte att ni bodde tsm pga. Att du skrev att du hade bytt universitet för att komma henne närmare :) Jag tycker hennes beteende låter oacceptabelt! Fundera på varför du älskar henne så... Fundera över varför du finner dig i det och varför du kan tänka dig äktenskap och så med henne. Är du inte värd någon som behandlar dig bra? Som muslim själv kan jag ge dig rådet att lägga din tillit till Gud och att be Honom om vägledning. Gråt ut om du vill, be Gud om att vara bland folk som är bra för dig.

Tack plumeria! Du har rätt men när man älskat någon med hela mitt hjärta. Tagit henne prio ett och velat henne ha allt det bästa är det svårt. Jag har alltid hoppats på bättre dagar sagt till mig själv hon blir bättre men som sagt har inget hänt annorlunda. Jag ber verkligen till Gud men tycker att det är synd att hon gör såhär... Men jag har lovat mig själv ingen tillbaka det får räcka... Ska göra mitt bästa och göra saker jag hindrat mig själv från att göra bara för hennes skull. Tack ännu en gång :)
  • Plumeria

Börja att ha dig själv som prio 1 :) vem vet då kanske hon tom ändrar sig för att hon då ser hur bra du mår och vad hon kan förlora!

Var dock inte lättlurad, personer hamnar lätt i samma mönster igen...

Lycka till och må Gud hjälpa dig till det som är rätt och bäst för dig.

• Stigson

Tack ska göra det... tacksam för allas inlägg! Behöver ibland människor att bolla med! 
    Problem finns men nyckeln till allt är att förstå varann och respektera sin partner... då har man kärlek. Tycker att kärlek är byggd på respekt och kommunikation.

/Stigson  

Svar på tråden Om jag vill göra ngt ör jag det! Är hon självisk?