• Anonym (snart kanske)

IVF/ICSI sprutstart kring 20/8, någon fler?

Jag började spruta inför ICSI igår, undrar om det är någon annan som börjat nu i dagarna som vill hänga på och prata om hur det går? Jag känner mig lite ensam och orolig för hur det kommer kännas och gå. Det finns flera trådar i svårt att få barn forumdelen men jag vill vara anonym därav startar jag en egen tråd här :)

• Svar på tråden IVF/ICSI sprutstart kring 20/8, någon fler?
  • Anonym (Jag också)

Hej

Jag började också IVFförsök här i veckan fast med att spraya. Jag är singel 40+ och åker till Danmark. Hur ser din situation ut?

• Anonym (snart kanske)

Jag är 27, gift och har försökt bli gravid i två år utan att lyckas, det visade sig vara manlig faktor. Imorgon ska jag på vul för andra gången, hoppas på att få ta äl-sprutan imorgon och äggplock på torsdag samt återföring på lördag :)

Vad starkt av dig att skaffa barn själv, det måste vara mycket jobbigare än när man är två om du nu inte har stöd av andra förstås :) Håller tummarna för dig :)

• Anonym (Jag också)

Tack. Det är jobbigt. Jag har hållt på så länge i det tysta nu. Det är inte många som vet så det är rätt jobbigt. Det som annars är mest jobbigt är att inte somna i från medicineringarna på kvällarna. Nu har jag det i en hel månad!

Ska du ta Ovitrelle eller Pregnynspruta?

Vad tycker du  är jobbigast?

Håller tummarna för dig med

• Anonym (snart kanske)

Jo, det är ju lite längre med den långa metoden, tycker det är skönt att slippa den, iaf denna omgång, kanske blir det om denna inte fungerar. Är det första försöket för dig?

Jag har fått Ovitrelle. Det jobbigaste för oss har varit alla som frågat "ska inte ni ha barn snart" "är det inte dags nu" osv.. så vi har talat om för våra familjer och om någon frågar så säger vi som det är. Själva behandlingen går rätt så bra, har bara senaste dagarna haft obehag kring äggstockarna, mest ont i ryggen.

Nu ska jag bara äta frukost sen åker vi till kliniken för vul (skönt att bo så nära, bara några km).

• Anonym (Jag också)

Förstår att det är jobbigt med alla som frågar.

Ovitrell är den enkla sprutan. Den andra sorten ska man blanda ihop själv. Har inte provat den så därför frågade jag.

Det är min tredje IVF fast nu har jag ny klinik. Vad skönt att bo nära och gå till samma klinik för VUL. Jag får hela tiden hoppas min svenska läkare jobbar så läkaren kan ta emot mig. Sedan är det långt till Danmark.

Hur gick ditt VUL? Bara bra hoppas jag!

Ser fram emot att höra från dig.

• Anonym (snart kanske)
    Anonym (Jag också) skrev 2012-08-28 19:30:25 följande:
    Förstår att det är jobbigt med alla som frågar.

Ovitrell är den enkla sprutan. Den andra sorten ska man blanda ihop själv. Har inte provat den så därför frågade jag.

Det är min tredje IVF fast nu har jag ny klinik. Vad skönt att bo nära och gå till samma klinik för VUL. Jag får hela tiden hoppas min svenska läkare jobbar så läkaren kan ta emot mig. Sedan är det långt till Danmark.

Hur gick ditt VUL? Bara bra hoppas jag!

Ser fram emot att höra från dig.
    Aha, vad tur att jag fick Ovitrelle då :)
    Okej, hoppas tredje gången är lyckoförsöket. Använder du samma donator som tidigare försök?

Det gick riktigt bra, har minst 26 äggblåsor, men en del kan ju vara tomma eller för små så får se hur många vi får ut samt om de blir befruktade. Har tagit Ovitrelle ikväll så jag har äggplock på torsdag morgon och återföring på lördag :)
  • Anonym (Jag också)

Wow, 26 äggblåsor. Det är för att du är ung.Så många fortfarande när du är så nära äggplock. Wow. Ta det lugnt. Spring inte, hoppa inte! Vad spännande för er. Skönt med återförande en lördag! Har du möjlighet att vara ledig på fredag? Med så många äggblåsor tror jag det är bra.

Nä, jag kör inte samma donator. De två första försöken var olika. På den kliniken fick jag inte direkt välja. Bara godkänna. Så ska man nog byta om man inte blir gravid. Nu får jag välja/köpa in själv.

Vi hörs snart.

• Anonym (snart kanske)

Jag har semester så jag tar det bara lugnt :) Hade inte velat jobba då jag har haft ganska så ont och har ett fysiskt aktivt jobb.

Okej, hoppas det är rätt nu och går vägen :) Hur länge ska du spraya innan du börjar med sprutorna? Sen går det undan, tycker jag nyss började :)

• Anonym (Jag också)

Vad spännande äggplock i morgon!

Har du börjat ta Crinne eller liknade då?
    Du kommer få massa med bedövning. Med så många blåsor bör du nog vara beredd på typ mensvärk hela dagen i morgon och bara ligga och förhoppningsvis sova hela dagen. Jag har inte haft så många så för mig har det var lättare. Men du har ju många!

Håller tummarna för många ägg och att de befruktar sig fint!

• Anonym (snart kanske)

Nu är jag hemma igen, fick ta två värktabletter först och sen fick jag bedövning i livmodertappen samt morfin direkt i blodet. De kunde se 35 äggblåsor men det blev endast 11 ägg, en del blåsor var nog för små och omogna. Håller tummarna att någon/några av de 11 ska bli befruktade och dela sig fint så jag får något att få tillbaka på lördag. Det gjorde inte så ont med själva plocket, det var först efteråt jag hade riktigt ont och var snurrig, ligger nu på soffan med värmedynan och tar det lugnt.

• Anonym (snart kanske)

Av 10 ägg som det tydligen var så befruktades 8 och av dessa delade sig 2 varav en fyracellig och den andra tvåcellig. Har idag gjort ET och håller nu tummarna för att vårt fyrcelliga embryo trivs bra och vill fästa.

• Anonym (Jag också)

Vad roligt att höra! Behövde de göra ICSI? Gick det andra till frysen?

Håller tummarna

• Anonym (snart kanske)

Ja, det blev ICSI. De ska odla vidare på den andra så får vi veta sen hur det gick.. hoppas verkligen den kommer igen, vi får ju ett landstingsfinansierat FET också men finns det ingen så förlorar vi ju den chansen.

Svar på tråden IVF/ICSI sprutstart kring 20/8, någon fler?