• Magbule

Plugga när man är gravid??

Hej! Jag är en tjej på 25 år och är i början av min första graviditet. Jag har blivit antagen på förskollärarutbildningen på Malmö högskola, själv bor jag i Helsingborg. Jag är väldigt nervös över hur jag ska klara av att pendla fram och tillbaka. Hur gör jag framöver när jag fått min bebis, beräknad i januari 2013. Det far olika tankar i huvudet. Finns det fler gravida som pluggar? Är det mycket självstudier,det hoppas ju jag på så jag kan va med lillen. Jag vill verkligen ge utbildningen en chans då det är första gången jag pluggar efter gymnasiet och jag vill vara en förebild för mitt kommande barn men det är lika viktigt för mig att finnas där för mitt barn, viktigare!! Är det någon som pluggar/pluggat med bebis hemma?? Hur får man allt att gå ihop?? Ska jag skita i utbildningen helt och vänta tills bebisen blivit något år?? Jag är tacksam för alla svar:)) Ps: längtar efter vår lilla plutt ?

• Svar på tråden Plugga när man är gravid??
  • koalabjörn

Du har lagt din tråd under rubriken Adoption.

Lägg din tråd under ett annat forum än just här på Adoptionsforumet så får du säkert många bra svar.

Solig

• Magbule

Vet inte hur man flyttar den dit för jag är ny här men har öppnat samma tråd inom rätt kategori och fått bra med svar:) tack ändå!!

koalabjörn skrev 2012-08-21 15:20:35 följande:
    Du har lagt din tråd under rubriken Adoption.Lägg din tråd under ett annat forum än just här på Adoptionsforumet så får du säkert många bra svar.

• Goofina

Jag läste min förskollärarutbildning i Jönköping, vet inte exakt hur utbildningen ser ut där du ska börja. Men jag blev gravid med mitt första barn mitt i utbildningen. Vi hade möjligheten att ta studieuppehåll ett år och sedan kunde man hoppa på utbildningen igen. Utbildningens kurser är väldigt varierande, en del har mkt självstudier och en del har mkt grupparbeten eller individuella arbeten, eller en mix av allt. Jag hade otroligt mycket stöttning av mina föräldrar, när jag behövde plugga var dem barnvakt osv. Förskolan hade stor förståelse för min situation och vi hade en bra kommunikation oss imellan. Det går bara man tror på sig själv och strävar efter sina mål. Jag visste att jag inte hade långt kvar av utbildningen och jag var medveten om att det jag gjorde just nu skulle gynna mig och min dotter längre fram. Du kan fixa det, du är inte ensam!!

Svar på tråden Plugga när man är gravid??