Pappan tycker att det räcker att sonen har "en familj".
Sonens pappa (de träffas ca en ggn/v) hade jag nyss ett samtal med.
Sonen har inte varit hos pappan sedan denne träffade sin nya för ca 3 år sedan, vilket han gjorde innan och sov över sporadiskt. Pappan är gift, sonen deltog inte på bröllopet.
Jag vet sedan innan att det varit känsligt för nya frun att hennes man har ett barn sedan innan.
Nu till saken jag började sakta ta upp att det kanske är så att pappan kommer att skaffa barn med sin nya fru och hur det då blir med sonen. jag vet att han gärna är delaktig, men om han inte har en relation till pappans nya familj och en plats där, hur blir det sen?
Pappan menar att han inte prioriterar någon utan alla kommer på samma plats men jag upplever annorlunda.
Pappan menar nu att det är bättre om sonen har en familj (=min) än två men jag tror att han är helt ute och cyklar. Sonen är snart 12 år och idealisear sin pappa men kommer inte detta hinna ifatt? jag vill, för sonens skull, att han får en bra relation med sin pappa men med den attityden som pappan visar känns det ibland som om jag anstränger mig i onödan. tilläggas kan att pappan alltid träffar sonen hos oss för det var mer praktiskt tidigare, men nu innebär det bara ett utestängande av sonen från pappans "värld".
Ge mig input, är det rätt att stänga ute sonen från pappans liv? Någon med erfarenhet eller bara åsikter, hjälp mig??