• Hultan

Strikt GI för att bli gravid med första barnet, ngn som vill följas åt?

Hej! Jag är 27 år och har haft diagnosen Pco-S i ca 8 år. Eftersom jag haft det länge så känner jag min kropp relativt väl nu. För ca 3-4 år sedan åt jag mycket strikt GI under ett halvårs tid och minskade i vikt 10 kg från 63 till 53 och vad jag då upptäckte var att jag för första gången sedan puberteten fick tillbaka regelbunden menstruation 1 gång/mån. Normalt sett har jag haft mens 1-2 ggr/år. Jag är 163 cm lång så 53 kg är en ganska hård bantning. Vad jag då lärde mig om min kropp var att även om jag själv tyckte att jag var lagom smal vid ca 56 kg så tyckte inte min kropp det, min kropp behöver tydligen väga som mest 53 kg för att den ska må så bra som möjligt. Jag åt GI i ca 1 år men sen gick jag så smånigom över till vanlig kost igen och ja, naturligtvis gick jag upp igen. Nu väger jag 60 kg. Jag har ätit p-piller i många år (Diane) och nu när jag slutade för ca 6 mån sedan så har jag fått mens 1 gång varannan månad! Jag trodde först att det kanske var en engångsföreteelse men nej än så länge har det fortsatt så, jag antar att det kanske beror på att jag blivit äldre och pco'n därför bättre. Hur som helst så vill jag och min sambo försöka bli gravida from februari 2013 så nu har jag 6 mån på mig att gå ner så mkt att jag får tillbaka min mens 1 gång/månad för att öka chanserna så mkt det bara går! Är det någon mer som ska gravid-banta som vill haka på?

• Svar på tråden Strikt GI för att bli gravid med första barnet, ngn som vill följas åt?
  • swallow the moon

Vill bara säga att jag åt GI i ca 3 månader och gick ner ca 13 kg, o blev gravid hur fort som helst utav ett Avbrutet samlag fatta kvaliten på de ägget och idag är han 4 månader min lille prins. så verkligen,  GI fungerar på oss med pco, ville bara skriva de så du inte ger upp utan de kommer gå hoppas många går med i denna grupp, överviktig eller ej så kommer de hjälpa er

• mimo26

Jag och min man försöker också bli gravida och jag har pcos, väger 80kg och är 167cm. Jag skulle behöva all stöd jag kan få för att gå ner ca 15kg.... Hultan, hur har det gått för dig? Swallow the moon, stort grattis!

• Hultan
    mimo26 skrev 2013-01-11 04:04:53 följande:
    Jag och min man försöker också bli gravida och jag har pcos, väger 80kg och är 167cm. Jag skulle behöva all stöd jag kan få för att gå ner ca 15kg.... Hultan, hur har det gått för dig? Swallow the moon, stort grattis!

Hej! Det finns en annan tråd där vi är fler som samlats, den heter "vi som kör strikt GI/LCHF för att snart starta bebisverkstad" tror jag.. Skriver fr telefonen så svårt att kopiera länken. Kom in till den tråden!
Svar på tråden Strikt GI för att bli gravid med första barnet, ngn som vill följas åt?