• Kaisa Kavat

Gå ner 3-5 kg, hur? Jag står still!

Hejsan! Jag är kass på det här med kost och träning men har gått min lilla egna väg. Jag har på ett år gått ner från 74 till 61 bara genom att börja träna regelbundet och äta mindre portioner. Jag står still på 61 och vill så jätte gärna gå ner 3-5 kg till. Hur skall jag tänka? Jag försöker träna 3 ggr i veckan blandade pass på gymmet. Spinnar och kör Step/styrka. Jag försöker äta lite bröd pasta ris etc. Är det mer styrka jag behöver? Vilken träningsform förbränner mest? Tips mottages tacksamt! Kaisa

• Svar på tråden Gå ner 3-5 kg, hur? Jag står still!
  • Juno

Hur lång är du? Kanske är 61 kg idealvikten för din kropp och därför sitter kilona extra hårt. Eller äter du kanske för lite så att kroppen håller i det fett den har?

Förbränningen får du igång genom att äta regelbundet och ofta, tre huvudmål och tre mellanmål om dagen. Satsa på proteinrik mat och bra fetter, typ ägg, keso, makrill, oliver, nötter...

• Kaisa Kavat

Hejsan,

Jag är 156 så några till kilo är bra.... Jag tror också det är kosten som jag får tänka på. Jag har så vårt att veta hur mycket jag skall äta. På senare tid har jag ätit ganska lite så det kanske är för lite. Och det där med mellanmål har jag aldrig ätit..... Puh...det är en djungel...

K  

• Lusing

Hör med gymmet, de borde vara duktiga med kost. Ju mer du tränar desto mer muskler får du, däför går du inte ner dessa sista kilon. Se över din kost och skriv ner vad du äter på en vecka och ta med pappret till gymmet och fråga om det är något du ska ändra på.

Svar på tråden Gå ner 3-5 kg, hur? Jag står still!