vill inte sluta med blöja
Nån som har nåt tips hur jag ska få sonen på 2 år o 5 mån att tycka att det är roligt att kissa på toa/potta?
Introducerade pottan när han var runt 6 mån o har sen i omgångar låtit honom sitta där.
För ett tag sen gick det rätt bra. Han sprang utan blöja o sa när han ville kissa. Väl inne på toan så ville hanvibte. Efter mkt spring fram o tillbaka slutade det med att han kissade på golvet.
Han har kissat nån gång på toan o bajsat en ggn i pottan.
Nu vill han absolut inte vara utan blöjan. Försöker få honom att gå naken, men han blir så ledsen o arg o till slut går han o hämta blöjan själv.
Försökt att få honom att gå o varje ggn han kissar så får han ett klistermärke. Men han vill inte.
Kom på idag att han ska få välja egna kalsonger som han kan ha på sig. Fick till svar "bara blöja".
Han känner när han är kissenödig för dom få ggr han går naken så går han o hämta en blöja som han vill ha på sig. Försöker jag sätta honom på toan då gråter han o blir arg.
Hans storebror blev vlöjfri när han var 2 år o 7 mån o helt blöjfri två mån senare. Så egentligen har jag ingen brådska i sig. Men han vill inte ens testa.
Försöjer "glömma bort" att sätta på honom efter blöjbyte o dusch.
Nån som har testat på nåt annat sätt att få dom att gilla att kissa på toa? Vill inte tvinga honom genom att tex bara ta bort blöjan el liknande. Utan jag vill bara få honom till att gilla o tycka att det är roligt att testa. :)