• GirlIKnow

Ta mat från någon annans tallrik??

Jag undrar hur ni ser på det här med personer som tar mat från er egna måltid?

Plötsligt sitter kompisen gaffel i din efterlängtade, sista fetaost-bit i salladen.
    Era pommes på McDonald's smaskas i sig av inte bara dig, utan av någon annan, som sitter mittemot dig med ett eget flötigt meal. Eran dip såg godare ut, osv osv.

Jag personligen retar ihjäl mig på det, och har fått både ett och två utfall och ifrågasatt om jag ska köpa denne en egen jävla dip, eller en egen jäkla fårost - ta ett helt får, for all I care - ge bara blanka fan i MIN mat - ska det nu smakas ska det fanimig frågas först.

Det är förvånansvärt många som gör på detta viset, och för mig är det oförståeligt. Jag är inte uppfostrad på det viset, men uppenbarligen är det många som är det, eller ouppfostrade, man kan ju se det lite hur som.

Hur ser ni på det här?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-18 00:38
    Edit ;
    Plötsligt sätter kompisen en gaffel* ska det naturligtvis stå.

• Svar på tråden Ta mat från någon annans tallrik??
  • Pussesnufs

Jag och min make gör så med varandras mat om vi te.x är ute på restaurang och har beställt olika saker. Men det skulle aldrig falla mig in att göra så med någon annan. Speciellt inte utan att fråga först.
    Känner ingen som gör så heller för den delen....

Scientia Potentia Nostra
  • StarStruck

I min familj gör vi så, även bland mina vänner förekommer det. Vi är dåligt uppfostrade allihop men det gör inget för vi delar gärna.

• ad astra

Jag har faktiskt aldrig varit med om det!! Men jag antar att jag skulle bli rätt snopen om det hände och om det upprepades flera gånger utan att vännen frågar om lov att få smaka först skulle jag nog bli rätt irriterad...

• Mullan

något av det värsta jag vet! Eller om man som jag brukar göra, lägga tex löken åt sidan och ta lite då och då, så tror den andra personen att man inte vill ha den, och så tar han/hon den utan att fråga. Gaaaah

• Pussesnufs
    StarStruck skrev 2012-08-18 00:37:22 följande:
    I min familj gör vi så, även bland mina vänner förekommer det. Vi är dåligt uppfostrade allihop men det gör inget för vi delar gärna.

Haha! Ja usch sicket white (läs hillbilly) trash! ;)

Men har man haft det så hela tiden så är det väl inget konstigt? Skulle någon göra så "mot" mig så hade jag nog mestadels blivit förvånad. Förutsatt att jag känner personen i fråga... annars hade jag nog blivit lite arg. ^^ 
    Men i vår familj gjorde man absolut inte så. 

Nu när jag tänker efter så hade jag nog inte alls haft nåt emot det med vänner och familj. Jag gillar att dela och prova så varför inte?  
    Scientia Potentia Nostra
  • EllanEriksson

I våran familj gör vi så ibland.... Det började med att jag och syrran som små snodde pommes av pappa bara för att jäklas och visa att vi vågade.
    Sedan så blir de så att vi snor pommes av varandra då och då xD

Jag och killen, även nära vänner till oss, kan sitta och sno pommes fram och tillbaka och liknande ^^
    Smaka på varandras hamburgare har hänt ibland med.
    Har en polare som jäääääämt "snor" dryck och mat(helst godis dock xD) av oss men det är bara skoj att man är så nära att man inte blir irriterad på honom ^^ Han är så söt när han sedan ska se oskyldig ut så det slutar med att man ger honom en extra klunk eller en extra bit xDD

• Trollbarnet

Min pappa tog alltid min mat när jag var liten och det retade mig till vansinne.. VANSINNE!
    Spelade ingen roll vad fan jag åt, jag kunde äta allt från blodpudding, knäckebröd till ett skrov så kom han där och stal av mig. Ibland tog han gaffeln av mig och andra gången med händerna. Slutade med att jag började slå honom med gaffel/sked/valfritt tillhygge när han kom i närheten..

Efter det blir jag TOKIG om folk tar min mat om personen inte frågar först, nu är ju de i min bekantskapskrets såpass väluppfostrade att de frågar. Den ända som får sno mat av mig är min sambo men då snor jag av han också.

• kiriaki

Om nagon tar en bit av min mat sa sager jag "gor det igen och jag hugger gaffeln i handen pa dig". Gor dom det igen sa hugger jag gaffeln i handen pa dem. Ingen tar nagonsin mer fran min tallrik. Problem solved. Sluta vara sa mesig!  

• ica
    Pussesnufs skrev 2012-08-18 00:36:26 följande:
    Jag och min make gör så med varandras mat om vi te.x är ute på restaurang och har beställt olika saker. Men det skulle aldrig falla mig in att göra så med någon annan. Speciellt inte utan att fråga först.
    Känner ingen som gör så heller för den delen....

Inte gör man så med nån annan än ens man. Det är få man står så nära. Jo, mitt 3-åriga syskonbarn gör så. Men i det fallet ursäktar åldern.
  • råttfångaren

Jag skulle bli mycket förvånad om någon gjorde så, visst smakar min sambo och jag av varandras mat ibland när vi äter ute men inte ens då sker det på det sätt ts beskriver.

Jag tror inte att jag skulle bli arg, bara väldigt förvånad och lite snopen.   

• AnnaApr

Jag får bara tillägga hur irriterande det är när de vill att man ska smaka på deras mat och envisas med att de ska mata en med!! Jag vill väl för fan inte äta från deras gaffel eller hand!

Svar på tråden Ta mat från någon annans tallrik??