• Mandi90

låta ungen ha kissig blöja på sig

har en dotter på 2mån som älskar att kissa på skötbordet när man tagit av blöjan, ska köpa ett potta o försöka se om det funkar :)
    hon sover dåligt på dagarna och min mamma tror typ att det har o göra med att hon vill kissa på skötbordet...
    när hon sover så kissar hon ibland i blöjan, ibland vaknar hon för o kissa...på nätterna sover hon superbra och kissandet ar inget men sömnen o göra, igår sov hon tex. bra på dagen, idag funkar det inte alls...

min mamma pratade med sin kollega om detta som sa att jag skulle låta henne ha kissig blöja på sig o att dom vänjer sig vid det... att hon bytte morgon, eftermiddag, kväll på sina barn, alltså 3st blöjbyten per dag!

bara jag som tycker det låter konstigt???

dottern skriker när hon vill kissa/har kissat av den anledningen att det är obehagligt att ha en blöt blöja på sig, det hade jag oxå tyckt. därför byter jag ofta på henne för att jag själv hade velat det också..

på äldreboenden osv är det mer förståerligt att inte sitta i en kissig blöja men när det gäller bebisar är det plötsligt helt o då??

vad tycker ni ? =)

• Svar på tråden låta ungen ha kissig blöja på sig
  • Mamma och Fru

Bytte alltid på mina i samband med matning när de var så små, så ja, byt blöja så ofta du vill! Testa gärna med potta, kanske funkar det, annars kommer ju pottan till användning längre fram ändå :)

• Mandi90

ska börja med ec =) läste om det för bara några veckor sen så har beställt en potta :p häftigt ändå att hon kan säga till om det, som tex varje morgon så gnyr hon lite och då är det bajs, samma på eftermiddagen så då är det bara ta henne till skötbordet, ta av blöjan o vänta så kommer det =) aldrig hört om ngt liknande innan :) ska läsa på mer om det=)

• Coruscant

Brukar inte många bebisar kissa på sköt ordet när man knäppt upp blöjan och lättat på trycket...?

• Salt Groda

Klart en inte ska vänja bebisar att sitta i kiss. Verkar ju sjukt!
    Kör med ec istället. Det är jättebra och du kommer inte ångra dig när du slipper bajsblöjor tidigt!!

• sagofröken

En tydligt signalerande ec-bebis! :) Om jag var du skulle jag uppmuntra bebisen att signalera istället för att "vänja sig vid blöt blöja". Men det är nog bra att hålla över toa/potta/hink/handfat eller annat lämpligt ställe så att bebisen inte bestämmer sig för att liggande ställning på skötbord är det enda som gäller... Lycka till!

Svar på tråden låta ungen ha kissig blöja på sig