• Anonym (fan)

kan vem som helst ta dna på ens barn??

Har en egoistisk jävla ex  som jagar mig och påstår att mitt barn är hans fast det inte är det

har han rätt att begära dna test??

• Svar på tråden kan vem som helst ta dna på ens barn??
  • Anonym (fan)

ex är fel sätt att uttrycka sig på men  en god vän mer  inget intimt bara ett stöd i svåra stunder...

Alltså inte ex i den bemärkelsen utan ex vän 

• Pentagram

Jag är tämligen säker på att det flesta, åtminstone inledningsvis, fått uppfattningen att det är din ex-man som begärt DNA-test, att du vet att han inte är pappan, att du förvägrar honom DNA-testet MEN du tänker låta honom stå kvar som pappa i alla papper. Du framstår då inte i särskilt bra ljus. Läs svaren utifrån detta missförstånd.

Sanningen tycks dock vara att din exman står som barnets far eftersom ni fortfarande var gifta vid barnets tillkomst men att han är medveten om, och accepterar, att han inte är fadern och att faderskapet kommer att skrivas på din nuvarande pojkvän, som ÄR barnets far. Dock finns det en tredje man inblandad som kräver DNA-test av oklar anledning och hävdar att det är HAN som är barnets far. Du vill inte ha med honom att göra, och tänker heller inte gå med på något test.

Varför påstår den här tredje mannen att han är barnets far. Enligt dig har ni inte haft sex och det måste väl mannen vara medveten om?

• h8him
    Anonym (fan) skrev 2012-08-17 12:32:12 följande:
    Min ex man vill inte ha barnet han vet att det inte är hans.....  De ska  tillsammans med mig rätta till allt på falmijrätten  den 11 september såvida behövs inga DNA test 

mannen som vill ha de  kan inte ens vara pappa till bebin vilket jag har förklarat fler gånger..
    Tror du inte familjerätten kommer att vilja utreda med dnatest när ni ska försöka ändra pappa i papperna? Det tror jag de kommer att vilja för att allt ska gå rätt till.
  • Anonym (fan)

Dom vill nte ha faderskaps test då jag inte  bodde med min ex man då barnet blev till vilket det finns bevis på..

Och mannen i fråga som vill ha faderskapstest har inte varit i närheten av mig.. Helt klart ska rätt pappa stå på papert det är barnets rätt.. Har aldrig påstått något annat tyvärr finns det gott om arslen som vill förstöra för andra ute i samhället...  

• doggy

Men varför har ni skrivit han som pappa då ?

• Pentagram
    doggy skrev 2012-08-18 21:59:43 följande:
    Men varför har ni skrivit han som pappa då ?
    Det har de inte. Hennes exman är skriven som pappa eftersom de var gifta vid barnets tillkomst och detta skall ändras på (vilket både exmannen och pappan är med på). "Han" är en tredje snubbe som vare sig är skriven som barnets far eller ÄR barnets far...såvitt jag kan förstå av TS förtydligande. Dvs, det "egoistisk jävla ex" som omnämns i trådstarten är INTE ts exman.
  • Anonym

Varför tror detta ex att han kan vara pappan då?

• Anonym (fan)

som jag sa är han ute efter att sabba

• Petrellie
    Pentagram skrev 2012-08-17 13:48:00 följande:
    Jag är tämligen säker på att det flesta, åtminstone inledningsvis, fått uppfattningen att det är din ex-man som begärt DNA-test, att du vet att han inte är pappan, att du förvägrar honom DNA-testet MEN du tänker låta honom stå kvar som pappa i alla papper. Du framstår då inte i särskilt bra ljus. Läs svaren utifrån detta missförstånd.

Sanningen tycks dock vara att din exman står som barnets far eftersom ni fortfarande var gifta vid barnets tillkomst men att han är medveten om, och accepterar, att han inte är fadern och att faderskapet kommer att skrivas på din nuvarande pojkvän, som ÄR barnets far. Dock finns det en tredje man inblandad som kräver DNA-test av oklar anledning och hävdar att det är HAN som är barnets far. Du vill inte ha med honom att göra, och tänker heller inte gå med på något test.

Varför påstår den här tredje mannen att han är barnets far. Enligt dig har ni inte haft sex och det måste väl mannen vara medveten om?

Om alla läser din fina summering så klarnar det nog.

Jag skulle nog göra ett DNA-test ändå, TS, bara för att få det ur världen och bli av med honom. Ibland är det bättre att svälja sin stolhet för frid i själen. Och ditt barn "utsätts" ju inte får någon besvärande av den där lilla sekunden med en tops i munnen.
  • Anonym (fan)

Kanske ska göra de och stämma idioten för förtal

• h8him
    Anonym (fan) skrev 2012-08-20 16:38:00 följande:

Kanske ska göra de och stämma idioten för förtal

Vem har han förtalat dig inför?
  • Anonym (***)

Oj - Det märks hur upprörd du är på hur rörigt det här blev. Tack till Pentagram för att du redde ut begreppen. Bra att din Exman och barnets pappa är överrens om vem som ska stå på faderskapet så det kan rättas till. Den tredje personen hade jag stämt för förtal. Till h8him - den tredje personen har baktalat henne inför hennes exman, pappan till barnet samt myndigheter. Så där håller jag helt med dig TS - Vilken jävla idiot!!!

• h8him
    Anonym (***) skrev 2012-08-21 14:25:37 följande:
    Oj - Det märks hur upprörd du är på hur rörigt det här blev. Tack till Pentagram för att du redde ut begreppen. Bra att din Exman och barnets pappa är överrens om vem som ska stå på faderskapet så det kan rättas till. Den tredje personen hade jag stämt för förtal. Till h8him - den tredje personen har baktalat henne inför hennes exman, pappan till barnet samt myndigheter. Så där håller jag helt med dig TS - Vilken jävla idiot!!!
    Men var har ts skrivit att mannen har kontaktat pappan, exmaken eller myndigheter?
  • Anonym (***)

Det säger jag inte att han har men i och med att han drar henne, barnet och därmed ifrågasätter faderskapet inför en dna test med faderskapsutredning som grund så blir hon baktalad. Han låter påskina att dom har haft ett sexuellt förhållande som enligt ts ej har förekommet. Det finns förhållanden som har spruckit för mindre än så....

• h8him
    Anonym (***) skrev 2012-08-22 11:07:42 följande:
    Det säger jag inte att han har men i och med att han drar henne, barnet och därmed ifrågasätter faderskapet inför en dna test med faderskapsutredning som grund så blir hon baktalad. Han låter påskina att dom har haft ett sexuellt förhållande som enligt ts ej har förekommet. Det finns förhållanden som har spruckit för mindre än så....
    Han har väl inte gjort något ännu? Att han pratar med ts om det kan aldrig bli förtal.
  • Anonym (***)
    h8him skrev 2012-08-22 11:48:34 följande:
    Han har väl inte gjort något ännu? Att han pratar med ts om det kan aldrig bli förtal.

Som jag tolkar TS har han gjort en begäran om test. Alla tolkar vi olika.
  • Anonym (fan)

Har nu kollat upp allt han kan inte göra något endast jag min ex man eller min nuvarande sambo kan begära utredning om faderskap han kan be mig om det men jag behöver inte säga ja.....

Såvida vet jag att han själv nu gör bort sig mest, han snackar mycket skit inom sin vänskapskrets, och det är rent förtal  

• Anonym (fan)

Nu är faderskapet fastställt och den där mannen som jävlades fick en knäpp på näsan av de personer han pratat med på familjerätten då jag berättade rakt ut om idioten..

så rätt pappa på paret allt är frid och fröjd  

• h8him
    Anonym (fan) skrev 2012-09-12 10:35:35 följande:
    Nu är faderskapet fastställt och den där mannen som jävlades fick en knäpp på näsan av de personer han pratat med på familjerätten då jag berättade rakt ut om idioten..

så rätt pappa på paret allt är frid och fröjd  
    Grattis!
Svar på tråden kan vem som helst ta dna på ens barn??