• Antilopen

Akta Graco Fusio Stroller - ställ dina frågor här!

Äntligen har vi beställt en ny barnvagn till sonen som är 10,5 mån - och det blev en Akta Graco Fusio! Borde få hem den imorgon eller övermorgon och tänkte då vara snäll och recensera den lite åt er Har ej känt på den "live" så det ska bli spännande att se om den lever upp till mina förväntningar. På pappret verkar den nästintill perfekt: Bakåt- eller framåtvänd Liten och lätt Fullt ligglägge samt helt upprätt läge Paraplyfällning Låsbara svängbara framhjul Snygg (vi valde färgen Chilli Red) Stor sufflett Stor varukorg Så - om ni undrar något om denna sulky, ställ era frågor här så ska jag svara så gott jag kan! Har nämligen själv haft väldigt svårt att hitta något om den på nätet, därav startar jag denna tråd för att hjälpa andra

• Svar på tråden Akta Graco Fusio Stroller - ställ dina frågor här!
  • tjillevipp

Trevligt att du vill recensera den! Jag är nyfiken på den som eventuell andra/rese-vagn. Tycker också den verkar perfekt. Undrar mest om den rullar smidigt och bra, många sulkys är ju så trögrullade? Och hur liten blir den hopfälld egentligen? Har sett bilder men inga mått, vore bra att veta! Vad fick du betala?

• Antilopen

Jag beställde den från Allt för föräldrars webshop och fick betala 2779 kr, fri frakt. Dyrt men känns ändå okej eftersom jag valde mellan den här och Quinny Zapp Xtra, och Quinnyn är ett par hundralappar dyrare. Dock så kan man hitta Quinnyn begagnad på Blocket, något jag inte lyckats med när det gäller Gracon... dock så föll det på att Quinnyn har skålad sits och jag tror min son skulle vägra sitta så. Imorgon borde jag få min Fusio, längtar!

• Antilopen

Här kommer måtten:  Mått uppfälld: 74 x 57,5 x 106 cm. Mått hopfälld: 94,5 x 42,5 x 25,5 cm.

• tjillevipp

Tack för måtten! Blir intressant att höra om du också tycker den är trögrullad, hoppas inte det!

• Antilopen

Hej! Nu har vi fått vagnen och hunnit testa den några gånger. Tycker den är jättefin men det första jag reagerade på var att den kändes så skranglig i sidled, tycker liksom att för nästan 3000 spänn så borde man få nåt som känns stabilare...? :-/ fast å andra sidan har jag ingen erfarenhet av paraplysulkys, det är kanske så de brukar kännas, och jag antar att man får göra avkall på den stabila känslan för att få en liten och lätt vagn! Sedan tycker jag även att sonen sitter lite dåligt, benen hänger rätt ner för det går inte att fälla benstödet separat. Det fälls alltså bara upp när man fäller ryggstödet i liggläge. Men men en ihopvikt filt under rumpan och lite hårdare åtdragen sele så sitter han ok! Med bara sonen i så tycker jag vagnen rullar bra. Däremot hade jag med den på shoppingtur en dag, och det gör jag aldrig om... Med varukorgen fullproppad och en massa kassar hängande på handtagen var den i princip omöjlig att styra. Framhjulen gnisslade högljutt och vägrade rotera pga tyngden, så varje gång jag skulle svänga fick jag gå fram och sparka på framhjulen så att de skulle hamna åt rätt håll, haha... xD En annan negativ sak var regnskyddet man fick med, TOTALT VÄRDELÖST SKRÄP! Men jag bytte till mitt universalregnskydd jag har till Brion så var det problemet ur världen. Några rent positiva grejer med vagnen är att sonen sover skitbra i den, den är trängre (smalare) än vår gamla Briovagn och har en mer täckande sufflett, så det blir mer "ombonat" och "gömt" att sova i den. Det var också sååå skönt att åka buss med den, tog typ ingen plats alls! Har alltid sån ångest när jag åker buss med andra vagnen för den är så stor att folk knappt kommer förbi när den står på tvären i bussen. Gracon är även väldigt lätt att fälla ihop tycker jag. Sammanfattningsvis så tror jag att det är en bra extra-/resevagn (får se, ska ut och resa snart) men om ni köper den, förvänta er ingen robust, smidig shoppingvagn för det är det inte hoppas detta var till nån hjälp!

• Zanzie

Hur var den att resa med? Vi funderar på en sådan just som rese/extravagn.

• lkpg1987
    Antilopen skrev 2012-08-15 01:11:57 följande:
    Äntligen har vi beställt en ny barnvagn till sonen som är 10,5 mån - och det blev en Akta Graco Fusio! Borde få hem den imorgon eller övermorgon och tänkte då vara snäll och recensera den lite åt er smile2.gif Har ej känt på den "live" så det ska bli spännande att se om den lever upp till mina förväntningar. På pappret verkar den nästintill perfekt: Bakåt- eller framåtvänd Liten och lätt Fullt ligglägge samt helt upprätt läge Paraplyfällning Låsbara svängbara framhjul Snygg (vi valde färgen Chilli Red) Stor sufflett Stor varukorg Så - om ni undrar något om denna sulky, ställ era frågor här så ska jag svara så gott jag kan! Har nämligen själv haft väldigt svårt att hitta något om den på nätet, därav startar jag denna tråd för att hjälpa andra smile1.gif
    Hej! 
    Nu vet jag att tråden är gammal, men vi funderar på att köpa en graco fusio som extra/resevagn. Min sambo är dock ganska lång och vi behöver en vagn med teleskophandtag. Jag vet att det ska gå att förlänga handtagen lite på fusion, hur mycket? 5cm, 10 cm eller vad handlar det om? 

Tacksam för svar! 
  • Antilopen
    lkpg1987 skrev 2014-05-22 09:16:49 följande:
    Hej! 
    Nu vet jag att tråden är gammal, men vi funderar på att köpa en graco fusio som extra/resevagn. Min sambo är dock ganska lång och vi behöver en vagn med teleskophandtag. Jag vet att det ska gå att förlänga handtagen lite på fusion, hur mycket? 5cm, 10 cm eller vad handlar det om? 

Tacksam för svar! 
    Hej!

Handtagen går inte att förlänga alls, jag skulle inte rekommendera den här vagnen till en lång person.
Svar på tråden Akta Graco Fusio Stroller - ställ dina frågor här!