• ajnas

Osannolikt eller troll?

Jag reagerar på att så fort nånting som låter osannolikt skrivs här på familjeliv, så tror folk att det är ett troll. Har ni aldrig upplevt något som kan verka svårt att tro att det faktiskt händer på riktigt? Ibland tänker jag, att de som ropar troll direkt när något låter osannolikt, är ganska naiva och inbundna i sin egen verklighet.

Konstiga, sjuka, knepiga saker händer folk hela tiden, även om det inte alltid pratas om. Av egen erfarenhet vet jag det. Eller är det jag som är godtrogen som inte per automatik tänker att något inte är sant, bara för att det låter otroligt?

• Svar på tråden Osannolikt eller troll?
  • Chianti

Det kanske inte är det osannolika i händelsen som får en att klassa troll utan mer HUR man skriver om det?

Hej FL, för 22 minuter sen blev jag misshandlad och våldtagen av sju killar!

Joråsåatte...

• Mimmi77

Chianti exakt!
    Vissa trådar är rena rama kapitel romaner där handlingen kapitel vis närmar sig upplösningen.troll eller ej så är de både välskrivna och underhållande!

En del trådar har fakta fel rakt igenom då blir man bara irriterad såklart.själv har jag dock bara argumenterat i en tråd då den blev så uppenbart fel och insnärjd till slut.

Många startar ju trådar för att provocera också.
    Självklart råkar folk ut för de underligaste saker men......

• ajnas

Absolut, ibland går saker inte ihop och då är det ju rätt uppenbart.. Men på sistone har jag verkligen upplevt att folk ropar troll ENBART för att något låter för otroligt för att vara sant.

• Mimmi77

Ja på sommarn verkar det som att folk antingen blir uttråkade på semester och hittar på trolltrådar eller så släpper folk lite på moral och regler och på så sätt hamnar de själva eller sätter omgivningen olika konstiga situationer.

• KimPossible
    ajnas skrev 2012-08-14 10:22:28 följande:
    Absolut, ibland går saker inte ihop och då är det ju rätt uppenbart.. Men på sistone har jag verkligen upplevt att folk ropar troll ENBART för att något låter för otroligt för att vara sant.
    Det har varit ovanligt många troll senaste tiden, och det är ju just det du tar upp som blir konsekvensen. Autentiska trådar får stryka på foten, om de ens får några inlägg, eftersom folk lägger krut på de påhittade.

Till slut tröttnar man big time, och orkar inte skriva i någon tråd alls utan blir bara cynisk och elak. Trist för alla de som verkligen behöver råd, stöd och hjälp. 
  • Anonym

Jag skulle inte säga att jag är ett troll. Men när man verkligen försöker skriva något personligt och man ber om stöd så är de inte en jävel som svarar. Alternativt 2 stycken. Så man måste sätta hårdare ord, provocerande rubrik och måla ut sig själv som mer dryg än vad man är. Och varför? För annars får man ju inga som svarar? Som kan stötta än när man faktiskt behöver.

Det är jävligt sorgligt med tanke på att jag är en trasig människa.

• mamita64
    Anonym skrev 2012-08-14 10:40:30 följande:
    Jag skulle inte säga att jag är ett troll. Men när man verkligen försöker skriva något personligt och man ber om stöd så är de inte en jävel som svarar. Alternativt 2 stycken. Så man måste sätta hårdare ord, provocerande rubrik och måla ut sig själv som mer dryg än vad man är. Och varför? För annars får man ju inga som svarar? Som kan stötta än när man faktiskt behöver.

Det är jävligt sorgligt med tanke på att jag är en trasig människa.
    För jävligt
    Och det beror sannolikt på alla troll
  • Anonym (va !)

Någon mer som tänkt på att i väldigt många "misstänkta" ts och/eller rubriker förekommer ett mellanslag före utropstecken eller frågetecken?

Svärmor är återuppstånden från de döda !

Ska man verkligen behöva torka upp själv om ungen spyr i trapphuset ?

Det var väldigt vanligt i vintras eller så men lugnade sig lite. Först var det mest i rubriker men sedan bara någonstans i en lång ts. Kunde även vara i långa och välformulerade och annars korrekt skrivna. Men lite just "otroliga" (som i otrolig händelse eller otroligt korkad/inskränkt/fördomsfull/naiv ts). Nu är det tillbaka igen.

Kanske en kreatör eller en hel grupps signum?

Svar på tråden Osannolikt eller troll?