• tulip79

När gick ditt barn?

När gick ditt barn helt själv utan att hålla i sig?

Sonen är 9,5 mån och älskar att gå med sin läragåvagn. Han reser sig ibland utan stöd och kan stå själv utan stöd men har inte klurat ut hur kan ska ta sig fram själv till fots än. Han är ju inte så gammal än!

Jag gick när jag var 9 mån och hans pappa var 1 år. Gissar på att sonen går själv om en månad eller så.

Hur såg det ut för ditt barn?

• Svar på tråden När gick ditt barn?
  • FridaKarin

sonen ställde sig upp själv mot möbler när han va 8 månader. sedan gick längstmöbler och klättrade upp i soffa och stolar. men gick själv första gången när han va 13 månader

• Mars12

Vid 7mån och 1vecka.. Idag 7månader senare är hon över allt. Diskbänk, matbord...
    Njut så länge dom kryper :)

• gbgumman

Sonen var tidig och gick vid 8,5 mån
    Dottern var mer normal och gick vid 10 mån

• EmeNo11

Dottern började gå när hon var 10 månader och 10 dagar. Efter två veckor fick hon obehindrat. En månad tidigare hade hon rest sig för första gången och börjat gå längst med möbler.

Nova 110903
  • Gudinnan

1:a 11 mån
    2:a 8 mån
    3:a 12 mån  

Da solen lyser op over Danmark, så ved jeg , at jeg får en chance til ♥ ♥
  • EllisBell

Ettan vid 9 mån, tvåan vid 10 mån och trean vid 9 mån.

• Mumin80

Första barnet: på ettårsdagen.
    Andra barnet:  Enstaka steg vid 9 månader, sedan gå stabilt vid 10 månader. 

• Essie1984

Vår dotter gick utan stöd vid ca 13 månaders ålder. Ungefär i samma ålder som vi gick själva (mamma och pappa alltså).

• yellow88

Första gick när han var 10 månader.
    Andra gick några dagar innan 1årsdagen.

♥ Adrian 10-04-17 ♥ Alfred 11-08-08 ♥ BF 23/7-13 ♥
  • heartems

Min dotter var 17 månader :)

• Ilovemyself

Runt tio månader har mina varit. Min äldsta son var drygt ett år, men de andra var runt 10 mån.

• Serendipitet

Den stora gick utan att hålla i sig vid 10-11 månader men då fick man locka. Hon kunde då gå någon meter. Hon gick inte ordentligt förrän hon började dagis och såg barnen där gå. Då var hon 1 år och 2 veckor och var stabil till att gå både inne och ute.

Den lilla gick några steg vid precist 9 månader och någon meter vid 10 månader men gick inte ordentligt förrän en vecka innan 1 års dagen, då både ute och inne trots snö och slask.

*** Ellinor 2005/09/22 *** Evelina 2012/01/15 ***
  • k girl

Äldsta gick på heltid när han började gå vid fjorton månader.

Yngsta började övningsgå korta promenader vid ett år precis, men åkte på megaflunsan Åke och började om att gå vid ca 13,5 månaders ålder lite drygt när hon hämtat sig.

Jag började gå vid 14 månader, så ungarna har tagit efter mig.

• Papricorn

Sonen stapplar fram om man håller hans händer så är på god väg men der dröjer nof lite till.

Han är 6 månader.

Jag gick vid 6 månader om jag höll i en slev jag trodde var en hand Släppte jag sleven ramlade jag hehe.

• Jowimo

Mina två äldsta tjejer gick båda sina första steg på sina ettårs dagar.

Min yngsta tjej började gå helt själv utan att hålla sig i nåt när hon var 21 månader.

• Molgan 008

Första gick helt själv och lite längre sträckor när det var tio månader. Andra barnet verkar vara på gång snart, men hoppas det dröjer ett par månader till då barnet inte ens är sju månader gammalt ännu.

Svar på tråden När gick ditt barn?