• Solrosen 83

Fler som precis fått veta att ni har PCO och vill följas åt?

Har precis varit på vårt första besök hos gyn för att utreda varför vi inte blivit gravida under det senaste året som vi försökt. Har haft väldigt oregelbunden mens sen jag slutade med mina p-piller i juli 2011 och har därför misstänkt att äl inte ser som den ska. Fick detta bekräftat idag vid VUL då hon såg att jag har PCO.

Fler som nyligen fått samma diagnos och vill följas åt? 

• Svar på tråden Fler som precis fått veta att ni har PCO och vill följas åt?
  • majsan1980
    Miss S skrev 2013-06-26 06:05:43 följande:
    Hej alla nya och gamla! :)
    Gör som Solrosen 83 och hoppar in här lite snabbt. Var med nästan från starten av tråden och fick min PCO diagnos i aug-12 började då med Provera + Pergo och efter tredje kuren lyckades vi äntligen plussa! Jag är nu gravid i vecka 36 och kan knappt själv fatta ännu att vi lyckades och att jag ska bli mamma om 4 veckor(?!). Så för er som kämpar; ge inte upp, stå på er och förlora inte hoppet för det går att bli gravid trots diagnosen! Jag kikar in här lite då och då å följer eran kamp på avstånd och håller tummarna att ni alla snart får era efterlängtade plus :)
    Grattis Miss S!! Vad fantastiskt! Önskar dig all lycka! 
    Jag har köpt en salva som någon rekommenderade, med naturligt progesteron. Vi har i och för sig inte börjat försöka än men tänkte ändå försöka smörja för att se om det hjälper senare. Vi har tänkt börja i höst. Kanske kan min mens bli mer regelbunden. Vi får se  
  • langtarefterbarn78
    Miss S skrev 2013-06-26 06:05:43 följande:
    Hej alla nya och gamla! :)
    Gör som Solrosen 83 och hoppar in här lite snabbt. Var med nästan från starten av tråden och fick min PCO diagnos i aug-12 började då med Provera + Pergo och efter tredje kuren lyckades vi äntligen plussa! Jag är nu gravid i vecka 36 och kan knappt själv fatta ännu att vi lyckades och att jag ska bli mamma om 4 veckor(?!). Så för er som kämpar; ge inte upp, stå på er och förlora inte hoppet för det går att bli gravid trots diagnosen! Jag kikar in här lite då och då å följer eran kamp på avstånd och håller tummarna att ni alla snart får era efterlängtade plus :)

Grattis Miss S Lycka till med förlossningen. så underbart. Jag var ju också med från början i höstas och blev till slut gravid med hjälp av IVF. Är nu i vecka 14, tiden tuffar på. BF 8 januari. Har precis gjort KUB och fick låg risk. Den lilla rackaren är en dag större än normalt och växer.

Lycka till alla ni som kämpar där ute med PCO! Glöm inte att PCO:are blir gravida ofta med hjälp av antingen pergotime, sprutor eller IVF. eller spontant utan hjälp om ÄL kommit igång. I slutändan får vi biologiska barn i lika hög utsträckning som alla andra. Ge aldrig upp! 
  • Zaky

Hej alla! Har inte varit så aktiv på sistone! Hoppas allt går framåt för er:)

Den 21 augusti är vårt första IVF besök:) snart händer det!

• NenneLo

Hej alla! Har inte varit så aktiv här alls, men vill ge lite hopp och säga att efter ett år och två pergokurer (enkeldos) är vi äntligen gravida!! Är i vecka 8 nu och väntar på att få VUL. Håller tummarna för er alla! Kram

2011-09-13 Loke <3
  • flamingo

Ngn som vet varför vissa ska börja med pergotime dag 3 istället för 5?

• snosan
    kdbo skrev 2013-07-28 12:48:29 följande:
    Ngn som vet varför vissa ska börja med pergotime dag 3 istället för 5?
    det är väl om man har en lång cykel de gör så
  • elith

Tror ni det går bra att ta första tabletten pergotime cd4 eller är det hel tokigt?

• AsterA
    elith skrev 2013-08-07 15:59:43 följande:
    Tror ni det går bra att ta första tabletten pergotime cd4 eller är det hel tokigt?
    Jag tror inte det spelar nån roll. jälv tog jag mina på CD2. Men hört om folk som tagit sina CD3 och CD5. Tror inte det spelar så stor roll faktiskt.
  • elith

Okej har läst att äl kan komma lite tidigare om man gör så, så vi får se då :)

• elith

Verkar inte bli äl alls våran sista kur pergotime, är inne på cd16 idag har alltid fått Pos resultat på äl test denna dag... Känns lite surt då vi också valde att inte kolla med vul hur blåsorna skulle vara... Fler här inne som fått sen med dubbelkur?

• Solrosen 83

Elith: jag åt visserligen bara enkelkur men fick inte äl förrän cd 19-20 allamina tre kurer. Så ge inte upp hoppet om äl denna cykel riktigt än när du bara är på cd 16. Håller alla tummar här att den bara är lite senare nu.

• AsterA
    elith skrev 2013-08-19 14:08:47 följande:
    Verkar inte bli äl alls våran sista kur pergotime, är inne på cd16 idag har alltid fått Pos resultat på äl test denna dag... Känns lite surt då vi också valde att inte kolla med vul hur blåsorna skulle vara... Fler här inne som fått sen med dubbelkur?
    Jag fick ingen ÄL av dubbelkuren alls. Men av trippelkuren. Åt som sagt från CD2 och fick ÄL på CD20-21 så det kan komma sent. Går det inte att boka in VUL i dagarna för att kolla? 
  • elith

Tänkte iomed att jag börja pergotime denna gång cd4 så skulle äl komma tidigare, men som sagt kan ju äl komma lite senare ändå även fast man börjar pergotime tidigare.. Vi har bestämt att kolla stickor varannan dag nu och köra på ändå och hoppas det vill ta sig, är våran sista kur nu ( har ätit pergotime 6 gånger med äl men utan plus) sen kommer vi låta det vara och köra på och hoppas att det vill ta sig av sig självt och så inväntar vi Ivf hjälp september nästa år. Känns skönt att ni tjejer finns och kan lugna en lite när hopplösheten tar över lite för mycket! :)

• andetag

Har inte skrivit här på ett tag, men känner nu att det behövs. 

Vi har (äntligen) lämnat in tester och nu i september ska vi starta en utredning. Känns väldigt skönt att få komma igång nu. Maken har ju varit så rädd för det här så länge, men nu börjar han att tycka att det är skönt att vi startar med det här.

Under de senaste månaderna har jag dock haft en relativt lagom menscykel. Hoppas nu på att hans tester ser bra ut, så vi kan få köra med lite pergotime och att det ordnar sig den vägen.  

Svar på tråden Fler som precis fått veta att ni har PCO och vill följas åt?