• vacein

NAN HA 1 - grönsvart illaluktande bajs!

Vår dotter är nu 8 v och har hela tiden haft trög mage och en del magknip. Har fått NAN 1, Semper magdroppar och laktulos sen en tid.

Har sedan igår gett NAN HA för att se om det kan hjälpa hennes mage lite till men vi upplever att det bara blivit sämre. Mer magknip, kräk och dessutom fruktansvärt luktande grönsvart, mossfärgad, avföring. Hon har ifs bajsat tre ggr idag vilket är bra.

Nån som har samma erfarenhet?

Vi går nog tillbaka till vanlig NAN och laktulos om det ska vara så här. Eller ska man avvakta?

Hur har du gjort?

• Svar på tråden NAN HA 1 - grönsvart illaluktande bajs!
  • vacein

Ja, vi har funderat på Lemolac oxå men provade HA eftersom vi kör NAN . HA måste väl vara Nestles motsvarighet till Semper Lemolac? Har läst runt endel och många beskriver att den är så skummig?! Men också att den gör gott för magen. Hur va avföringen då?

• Vinxen

Vi körde oxå lemolac efter BVCs rekomendationer :) funkade kanon och hon blev normal i magen.

• Ståaldrigstill

Den är lite "sur" och var en lite annorlunda konsistens. Avföringen blev bra ganska så snart. Bytte dock från vanliga nan som han bara åt ca en v. Delammade.

• Bling1975

HA och lemolac är inte samma sak. HA är för barn som riskerar att få mjölkproteinallergi. Lemolac är mer för trög/känslig mage.

Bajset låter dock helt normalt för HA och för helt mjölkfria ersättningar. Luktar jätteilla och ser konstigt ut men är ingen fara.

Har barnet dock blivit sämre så kanske det är fel sort för bebisen. Tänk bara på att inte byta ersättning för ofta eller för fort för det kan påverka deras små magar. Det kan vara bra att blanda och successivt öka mängden av den nya sorten under ett par dagar.

Vi bytte nyligen till helt mjölkfritt, först fick hon verkligen jätteont några gånger men efter 2 veckor är hon otroligt mycket bättre.

• junibebiis

Mjölkfritt var det enda som funkade på vår lilla. Jag experimenterade också en massa med ersättningar och den sista gjorde katastrof för pojken. Nämligen Semper Lemolac. Den gav honom sura uppstötningar och nu får han medicin för detta. Det var ett rent helvete innan vi upptäckte vad felet var. Förstår inte hur man kan sälja det skräpet överhuvudtaget.

• Juniibebis

Hej min son är 8veckor och har lite krångligt med magen byte i måndagar till nan ha 1 och har har fått mörkgröna bajs som luktar riktigt illa jag ger även semper droppar 6 st varje morgon + minifom ändå tycker jag inte att jag inte att han slipper kniper har ni några förslag ?

Svar på tråden NAN HA 1 - grönsvart illaluktande bajs!