• SofieN

Dag 1 Nutrilett:) Häng på, och peppa varandra! :)

Hej alla glada!
    Skön sommar vi har:)

DAG 1

Idag börjar jag med min Nutrilett, ska hålla på i två veckor, förra gången så gav jag upp:( MEN denna gång ska jag verkligen klara det!
    Skulle vara roligt om det finns fler som vill hänga på!

jag har ca 15 kg som jag vill ha bort:P Jag kommer inte att ge upp, efter 2 veckors Nutrilett kommer jag att ändra på min kost, mer hälsosamt och mer grönsaker och motion !

Just nu så har jag kört från i morse,och tro mig, allt som jag inte tycker om annars skulle jag kunna proppa i mig :P men ICKE ! Kylskåpet är fullt med mat, men det är till mina älsklingar här hemma<3 , själv så har jag fyra stycken 50 cl drickesflaskor med vatten i, så är jag törstig så är det bara att hämta, kom ihåg att dricka mycket vatten! Jag kör Nutrilett Choklad! ibland jordgubb:)

Jag är ute på promenad varje morgon, hinner jag inte på morgonen så blir det en liten löprunda på kvällen, bor brevid en fotbolls plan, så några vänder runt där per kväll är ju bättre än att sitta i soffan och hänga framför tvn :)

Skulle vara jätte trevligt om fler som sagt hänger på, för dom 3 första dagarna är sjukt jobbiga!
    MEN nu ska vi klara detta!
    *peppning , peppning*

Lycka till så hoppas jag att vi hörs!!

MVH!

• Svar på tråden Dag 1 Nutrilett:) Häng på, och peppa varandra! :)
  • Bättan

Jag var som fastklistrad när jag jobbade kväll för några år sen. Nu har jag missat massor.
    Vad ska du käka i morgon då?

• SofieN

Hej :)
    Jaa, jag har sett i 6 år :) morsan och jag ser alltid på avsnitten. sen ringer vi varandra efteråt om det hänt nått spännande och pratar om det;) hihi !
    så hon och pappa ska få följa med oss också! inte så kul för männen kanske, men dom får drick öl dom istället;) hehe !

ja du , IDAG är det lördag ! =) SOM jag längtat!
    vi ska ha en fest i en sjöbod ikväll, dricka lite vin, och vi ska grilla lax, så det blir gött:)

Jag är såå sugen på att äta nått så klockan 16.00 åker vi dit, men det blir ju soppa tills dess;)

Tror du att man går upp om man äter en måltid? Det kan ju aldrig förstöra allt?
    Man måste ju få unna sig nått någon dag i veckan :)

Hur har det gått för dig, och vad ska du göra för skoj idag/ikväll ?

Sköt om dig så höres vi !
    kram!

• Bättan

Hej! Jag har inte glömt bort dig. Haft massor på jobbet och så. Jag köp på med shake. Men det går seeeeeeegt.
    Efter en vecka med extra vätska i kroppen så börjar jag komma ner och tillika dit jag var innan min mens. (jag har alltid gått upp ca 1,5 kilo, sen försvinner de extra kilot).
    Hade du trevligt i lördags?

• SofieN

Hej :) har inte glömt dig heller! men man är alltid borta typ på helgerna, därför har jag inte skrivit heller :)
    Det var mycket trevlig i lördags :)
    Jag kör på nutrilett och ibland byter jag ut, ibland kör jag hela dagar, men imorgon kör jag heldagar en vecka till så får vi se om det försvinner nått kg till :) man kan ju alltid hoppas!!

Hur går det för dig ? hur mycket ha du gått ner nu ?
    själv så har jag inte vägt mig än:) törs inte än :P

men om nån vecka sådär så ska jag ställa mig på vågen!

Sköt om dig !
    kramar!!

• Bättan

Har losat 7 kg exakt än så länge :)
    Känns toppen! Snart är jag tillbaka på min minsta vikt igen :) nu både känns och syns dessa 7 kilon. Idag är det min dag :) jag ger mig själv sovmorgon, ledig eftermiddag med frisörbesök och shoppingtur på stan son avslutas med lyxkaffe i trevligt sällskap :)
    Tårta kan jag äta senare ;) när någon annan fyller år!

• SofieN

Åhh va duktig du är :)
    Stort Grattis :) aa vilken härlig dag!!!
    Jag kommer att fortsätta att äta nutrilett, tills jag känner att jag är nöjd :) sen lägger jag om kosten och ska börja träna osv, nu promenerar jag 45 minuter på morgonen, det känns skönt att röra på sig, för det gjorde jag inte innan :) plus att jag går med min mor så det känns roligt att ha nån att gå med i rask takt!!
    Ta han dom dig så ses vi, nu ska jag ta mig en shake ;)

Kramar!!

• gravid

Hej tjejer!
    Hoppas jag får hoppa in här.

Jag har ca 25 kg att gå ner efter mina graviditeter.
    Då jag inte kommer klara av att bara dricka nutrilett så kommer jag kanske bara dricka 3 påsar om dagen.

Jag kommer äta smalmat såklart med knappt något fett eller kalorier i.

Jag drack den första påsen idag till frukost och tyckte det va det vidrigaste jag stoppat i min mun. Hur ska detta gå???
    Klarade inte ens dricka upp allt....:(
    Smakade rumpa med den havre-känslan..

Något tips?
    Drack den med choklad-smak

• Sippan 81

Hej hoppas in här. Jag är nyfiken på hur det går/gått/gick för er alla! Ni har varit så duktiga!!
    Själv är jag inne på dag 3 av rent nutrilett och kommit in i ketos så hungern är bortblåst men igår mådde jag som jag var döende!!

• SofieN

Hej nu kör jag igen ;)
    Nutrilett 2 veckor!

Vem är på ? :)

MVH !!

• Whilma1

Hej jag är på har kört påsar idag och ska köra i 2 veckor är tänkt :). Har kört i omgångar och gått ner en del men nu ska dom sista kg bort :)). Hur mkt vill du gå ner?

• SofieN

Hej Whilma1!
    Vad roligt, jag har också kört i omgångar, men det blir som en jojjo bantning för mig dock, men nu jäklar ska jag kämpa mig igenom 2 veckor!
    Vill ju komma i den snygga jul/nyårs klänningen:)

Detta fixar vi ! :)

Jag vill gå ner 10 kg först och främst!
    sätter lite delmål , det är viktigt :)

Som jag körde förra gången, efter 5 kg så går jag och fixa naglarna på salong, och efter 10 - 15 kg så fixar jag en helt nu look, färgar och klipper håret och snygga till mig lite ;)

Hur mycket ska du gå ner?
    Roligt att ha någon att skriva till under perioden !:)
    Det är min andra dag idag, och det känns faktiskt toppen!
    Det är ju dom 3 första dagarna som bruka va tuff! så man hoppas man klarar det! :)

Kul att stötta varandra! sköt om dig , och hoppas det går bra för dig ! Kom ihåg och Drick mycket med vatten!
    MVH / Sofi

• Whilma1

Hej Sofie ! Ja en festklänning som sitter snyggt är alltid trevligt :). Jag har 3 par jeans som jag fått av syrran som jag vill i :) . 8-10 kg nått skulle jag vilja gå ned. Väger idag 68 kg till mina 165cm och så "lite" har inte jag vägt sen jag gick i högstadiet så jag har verkligen kämpat med vikten hela livet. Men nu jädrar ;) har det gått åt rätt håll dom sista åren och så ska det förbli :)). Idag har jag varit lite darrhänt men det har gått bra druckit massor å sprungit massa på toa :p. Nu biter vi ihop och fixar detta :). Hur har du tänkt att käka efter? Har kört lchf förut och tänker köra det efter med :). Med vänlig hälsning, Linda

• Whilma1

Skriver från ipaden så det blir lite jobbigt å läsa när allt hänger ihop :). Hoppas det går ändå :)

• SofieN

Hej igen ! :) Jaa festklänningen MÅSTE bara sitta snyggt till Jul /nyår :)
    aa men det är ju kanon mål att du har jeansen som du vill komma i , jag har min klänning som jag hängt upp som jag ser varje dag hänger där på väggen, så det är mitt mål :)

Va duktig du är som tar tag i det! jobbigt att ha kämpat med vikten hela livet! Du gör det bra!
    Vi grejjar detta :)

Jag gick upp 30 kg under graviditeten, han är 6 år idag:P gick först ner allt efter han kommit till världen, och sen så upp igen :( så nu kan man iallafall inte skylla på att det är gravid kilona som ska bort ;) hehe !

Det gick alldeles utmärkt att läsa ändå än fast du skrev på Ipaden ! :)

Jaa! Nu bitar vi ihop och fixar detta! Kommer gå super bra!:)
    Gick på nutrilett för ett tag sedan och gick ner en hel del, men slutade efter 2 veckor, sen gick jag upp igen (åt fel)
    Efter dom här två veckorna så kommer jag sakta med säkert gå tillbaka till vanlig kost, alltså bättre kost, som LCHF :) och byta ut nått mål om dagen med Nutrilett !

kommer gå super bra det här!! *peppning*
    Sköt om dig så höres vi !

• Whilma1

God kväll :) j he he gravkg kan vi kalla dom ;). Mina 2 sista pojkar fick jag med 1 1/2 år mellan och den lille är 16 mån nu hann inte gå ner allt mellan men nu är dom borta :). Ja fasen att det ska vara så svårt att hålla efter man gått ned. Har inget svårt med maten men är en sån gottegris :((. Hoppas det gått bra för dig idag. Ha en bra kväll !!

• SofieN

Hej:) hehe à! Duktig du är! Ja idag har det gått bra! Har städat och hållet igång, då tänker man inte på att vilja ha nått gött att äta :P jobbigaste är när man gör mat till familjen, man skulle kunna dö för ett litet, bara litet smakprov!:) men icke! Hehe hoppas det gått bra för dig med idag! 4:e dagen imorgon:) duktiga vi! Sköt om dig!

Svar på tråden Dag 1 Nutrilett:) Häng på, och peppa varandra! :)