• mamii2010

tillbaka till dagis

hejsan har pottränat min dotter som är 2 år 5 mån. har varit lediga i 4 o halv  vecka hon sätter sig själv på pottan och gör både nr 1 och 2an hinner inte alltid när hon är mitt i en lek samt leker me andra barn inne plus ute. dock frågar hon om blöja ibland och vill ta av trosan. samt vi har inte varit åkt iväg utan blöja. hur gör jag nu när dagis börjar på torsdag?? några förslag

• Svar på tråden tillbaka till dagis
  • mamii2010

ingen som har något förslag ?komma dit utan blöja eller med. ha på sig blöja men sätta henne på toan el om de har potta....

• krakel

Jag skulle säga som det va. Att hon går hemma själv och att de kan påminna henne då hon inte alltid hinner. Ta på trosor och ta med en massa ombyten o så får
    Man kanske se hur det går där

Lycka till

• krakel

Hoppas det ska gå bra. Kan ju bli lite bakslag i början kan tänkas men förhoppningsvis inte.

Lycka till

• QueenLoo

Jag är i samma situation! Min kille har varit utan dagblöja i en vecka  utan att det skett några olyckor. Dock igår eftermiddag kissade han i byxan då vi var och handla. Och precis nu så kissade han i soffan. Ett litet bakslag efter den fina veckan vi haft. Nu på måndag börjar han förskolan och det ska bli spännande att se hur det går. Funderade på hur jag vill att de skall göra... Vi var där igår och förlekte lite. Jag berättade som det var och de sa att vi skulle ta med en massa ombyten. Vi provkissade även den lilla toaletten där och det gick bra.

Jag tror tyvärr att det kommer vara svårt och ta lite tid. Då pedagogerna omöjligt kan ha den uppmärksamheten och tid som jag har här hemma...  

TS, Hur gick det för er? Visst var det igår ni började dagis?

• mamii2010

Hey! jo det stämmer i torsdags hon kom med trosor och den fröken som jag pratade va positiv till det hela, tjejen hade däremot bajsat i trosan under lek antagligen och när jag hämtade henne hade hon faktiskt blöja men hon gick bara den dagen sen va det studiedag ska dit på on igen men jag kommer köra med trosor för hemma går allt jätte bra under dagtid dvs.

• syskonsförsök

Hur har det gått för era barn med potträningen på dagis? Försöker läsa mig till vad man kan begära av personalen..
    Min son är 2 år och 5 månader (snart 2,5 år m.a.o) och vi har varit utan blöja här hemma i en vecka nu. Han har varit ledig. Det har gått långt över förväntan och han kissar på både toaletten och i pottan nu. Han har inte haft blöjor på dagen en enda dag sen vi slutade och då har vi hunnit med mycket.. Varit på Liseberg, shoppingcentra, IKEA ja ni fattar. Inga olyckor och han har kunnat kissa där också.

Nu ska han snart tillbaka till dagis och jag ringde dom igår för att höra hur dom vill göra. Hon sa då att dom nog gärna ha blöja vid längre utflykter och det känns ju ok. Men kan man önska att han annars får gå utan? Han har aldrig frågat efter blöjorna efter vi slutat med dom just eftersom dom aldrig kommit fram igen och jag vill gärna att det förblir så.. Hellre kiss i byxorna än kiss i blöja just nu liksom.

Hur har det gått och hur ställer sig personalen till det hela?

Svar på tråden tillbaka till dagis