• Martinisen

Förskollärare se hit!

Efter att ha läst en annan tråd www.familjeliv.se/Forum-26-74/m65975260.html, där någon blivit upprörd över att pedagogerna på hennes barns förskola slagit ihjäl flugor och getingar tänkte jag passa på att fråga er som arbetar som förskollärare eller barnskötare om ni har flugsmälla på eran arbetsplats, och om ni smäller flugor och getingar inför barnen? Hur ser ni på det? Har ni någon policy kring sådant?

• Svar på tråden Förskollärare se hit!
  • Martinisen
    annpe skrev 2012-08-05 00:03:50 följande:
    Det viktigaste är väl att de förklarar varför de gör som de gör...
    ja precis
  • Jenna03
    annpe skrev 2012-08-05 00:03:50 följande:
    Det viktigaste är väl att de förklarar varför de gör som de gör...
    ja kanske, men ändå....
  • Jennie med ie
    Martinisen skrev 2012-08-02 19:27:23 följande:
    Efter att ha läst en annan tråd www.familjeliv.se/Forum-26-74/m65975260.html, där någon blivit upprörd över att pedagogerna på hennes barns förskola slagit ihjäl flugor och getingar tänkte jag passa på att fråga er som arbetar som förskollärare eller barnskötare om ni har flugsmälla på eran arbetsplats, och om ni smäller flugor och getingar inför barnen? Hur ser ni på det? Har ni någon policy kring sådant?
    Vi har ingen flugsmälla vad jag vet, det behövs inte heller för att slå ihjäl flygfäna med... ju...

Vi har ingen policy om det.

Flugor viftas bort eller fångas in och släpps ut. Om detta innebär för mycket omak så slås de ihjäl, inte av mig dock.
    getingar viftas/föses ut eller fångas in och släpps ut. Om detta inte kan göras utan fara för barnens och vår säkerhet slås de dock ihjäl. Och när det var getingbon på förskolan bekämpades de såklart enligt konstens alla regler.
  • Jenna03
    Jennie med ie skrev 2012-08-05 21:47:25 följande:
    Vi har ingen flugsmälla vad jag vet, det behövs inte heller för att slå ihjäl flygfäna med... ju...