• matimi

Dåliga matvanor

Jag har länge haft dåliga matvanor. Äter i princip ingenting på dagarna, en glass eller bulle kan vara det enda jag äter fram till sen kväll. På kvällen äter jag oftast middag, orkar jag laga eller om det serveras äter jag. Vissa dagar blir det bara en chokladbit. Jag känner mig såklart hungrig, men det känns inte som ett probelm, men jag har insett att min kropp inte mår bra av det här. Jag kan aldrig äta någon annanstans än hemma, så åker jag bort någonstans äter jag inte om det inte är helt rent överallt och jag har koll på maten. Hur ska jag komma ur de dålig rutinerna?

• Svar på tråden Dåliga matvanor
  • Marie-anne

hm själv äter jag ej frukost om inte mamma kommer hit och vi käkar tillsammans ,hon gnäller alltid att vi aldrig äter i tid men jag blir inte hungrig så där på en gång utan jag sover sedan kan jag bli hungrig runt hm fem 6 på em, kan bero på att jag alltid lagar maten, men är jag ute, eller så kan jag glatt äta, men svårare hemma, känner mej hungrig men orkar ej laga nått

• jaghopparhögt

Ibland måste man helt enkelt tvinga sig om man vill ha bra rutiner. Man får börja jobba med att äta ändå fast man inte är hungrig eller sugen. Sen efter en tid så kommer det naturligt. Men i början får man helt enkelt göra ett schema med tider då man ska äta.

• Anova

Jobbar du inte, eller går i skolan? Jag har superbra rutiner då jag jobbar dagtid, men då jag är ledig/arbetslös blir det mindre bra. Då försöker jag träna och då blir mina rutiner bättre (för då är jag hungrig eller vet att jag måste äta för att orka).

Svar på tråden Dåliga matvanor