Quickman skrev 2012-07-28 13:04:00 följande:
Återigen ett lysande svar på varför det praktiskt taget är omöjligt. Det TS frågar efter är om någon varit med om samma sak som kvinnan i dokumentären, men istället kommer det en massa uppläxningar om att även vita, slentriankristna har en dålig kvinnosyn och att alla muslimer inte är så. Nu ska vi reda ut allt detta en gång för alla.
* Det finns vita, svenska män som har en usel kvinnosyn.
* Det finns folk från MENA-länder som har en bra kvinnosyn
* Det som visas i dokumentären är inte representativt för för alla muslimska män.
Detta är egentligen underförstått, men ändå tvingas man säga det i varje diskussion.
Det jag antar att TS vill undersöka är om män från MENA-länder beter sig på samma sätt som männen i dokumentären. Allt som inte hör till ämnet bör därmed inte nämnas.
Tänk på att det finns en hel del MENA-länder som är väldigt starkt präglade av en väldigt konservativ islam. Om ni inte tror mig kan ni googla kvinnors rättigheter i Saudiarabien, Sudan, Yemen, Irak, Oman med flera.
Ok, jag är kvinna, jag är ofta i sk mångkulturella områden och har inte råkat ut för det som beskrivs. Som tonåring och ung vuxen har jag råkat ut för en del taskiga attityder från svenska män.
Problemet är att frågan i Ts är lite ledande och även du när du säger att syftet är att undersöka hur männen från MENA beter sig.
Precis som alla andra människor är dessa individer som beter sig var och en på sitt sätt.