• år78

fråga ang 13 åring

skulle ni låta eran 13 åriga dotter sova hos sin bästis   bara dom två om mamman åkte  bort och pappan kommer och tittar till 1 gång per dag samt bra tel kontakt och andra noga regler 

• Svar på tråden fråga ang 13 åring
  • Khaleesi

I dagsläget skulle jag låta min tioåring sova över hos sin bästis på de premisserna. Jag hoppas att jag törs säga detsamma när de är 13.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Lavish

Ja, om ungarna vore vettiga och normala och inte brukade trigga varandra till att röka hasch och vandalisera.

• år78
    Lavish skrev 2012-07-25 09:08:30 följande:
    Ja, om ungarna vore vettiga och normala och inte brukade trigga varandra till att röka hasch och vandalisera.
    nej det gör dom inte 
  • Khaleesi
    år78 skrev 2012-07-25 09:10:42 följande:
    nej det gör dom inte 
    Då är det väl inget att bråka om i så fall.
    Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • år78
    Khaleesi skrev 2012-07-25 09:12:48 följande:
    Då är det väl inget att bråka om i så fall.
    mest orolig att dom kanske  gör annat bus 
  • Hannah76

Ja jag skulle låta min dotter göra det. Beror helt på vad det är för 13åringar.

• Khaleesi
    år78 skrev 2012-07-25 09:13:56 följande:
    mest orolig att dom kanske  gör annat bus 
    Vadå för bus? Och är det i så fall hela världen? Lite kul ska man väl få ha när man är tonåring och har sommarlov. Så länge de inte jävlas med någon annan eller skadar andras egendom samt städar upp efter sig när de busat klart så kan de väl få busa lite?
  • sofiaart

ja, om du litar på henne och vet att dom inte kommer göra det du sagt att dom inte ska göra.. så borde drt väl vara okej :)

• dukat

ja det tycker jag verkar ok.Är OK både med tjej o killkompis 

• love sti

Jag är 12 år nu och jag fick sova ensam med min bästis när ingen annan va hemma när jag va 10 (nästan 11)

• Khaleesi
    love sti skrev 2012-08-05 16:37:13 följande:
    Jag är 12 år nu och jag fick sova ensam med min bästis när ingen annan va hemma när jag va 10 (nästan 11)
    Och vad hittade ni på för något skoj då när ni hade föräldrafritt?
  • stormviskaren

när jag var i den åldern och sov hos min kompis så åkte vi på madrasser ner för trappan och sen gjorde vi popcorn och hade godis och såg på film, sen låg vi uppe och pratade halva natten. 

• miljarden
    Khaleesi skrev 2012-08-06 09:01:46 följande:
    Vi sov över hos varandra så. Oftast var vi bara uppe sent, kanske spelade tv-spel tills tidig morgon. Men åtminstone en gång hände det att vi drack alkohol. Frågan är om det var hela världen att vi tog oss en liten mild fylla. Även om jag inte skulle vilja att MITT barn gjorde det så hade det ju inga särskilda effekter på min uppväxt. Jag var rätt skötsam, men lite måste man ju göra.
  • love sti
    Khaleesi skrev 2012-08-06 09:01:46 följande:
    Vi va ute och shoppade halva natten känns det som, vi var uppe tills klockan 4 på morgonen och vi bara hade en väldigt kul kväll/dag
Svar på tråden fråga ang 13 åring