• Ellen88

Hjälp med tips om småätande

Jag är en tjej som är en tjej på 23 år som är normalviktig men har aldrig tränat och känner nig allmänt lat och ovältränad :( jag små äter mycket och skulle behöva tips om vad man kan småäta men som man ej går upp av ? Vill inte äts frukt ... Komma igång tips är även varmt välkomna . Tack på förhand / Ellen

• Svar på tråden Hjälp med tips om småätande
  • Flopp63

Popcorn... Hur mycket fetma talar vi om? Kan annars tipsa om att förminska magsäcken. Eller att bara dricka kaffe och röka. Bantade så hela min ungdom. Mår mycket bra idag. Stort lycka till Ellen!

• Ellen88

Flopp63 . Jag röker inte i dagens läge men kanske är en bra ide ? Har hört många som går ner av det .. Eftersom jag förmodligen inte kommer gilla det kanske det är lätt att sluta sen ?

• Alvi

Måste du småäta? Låt magen vila, testa ät typ kl 8, kl 13 och kl 18. Har gjort underverk för mitt mående!

• Flopp63

Röka är ett toppen tips! Du blir inte alls lika sötsugen och så är det ju fruktansvärt gott också. Varje gång jag blir sugen på snask tar jag bara en cigg och en kaffe. Äter små portioner mat och väger inte mer än 45 kilo till min längd på 163. Är över 40 men rynkorna har jag fixat till med Botox. Har hört att jag ser riktig fräsch ut till min ålder. Som sagt annars är ju magsäckförminskning bra, snabbt, effektivt och funkar verkligen. Mycket bättre än massa bantning som bara tar tid och är onödigt jobbigt! Du verkar vara en vettig tjej.. Tror det kommer lösa sig för dig!

• Pinguicula

Varför måste du småäta?

• Nyfiken gul

Om du äter på regelbundna tider och äter som du ska göra och inte hoppar över något mål så behöver du inte småäta alls.

Har du tråkigt så du småäter av den sakens skull så kanske du skulle försöka ha något att göra istället, hitta en rolig hobby, umgås med någon eller varför inte börja lite smått motionera?   

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Ellen88

Tack för tipset nyfiken gul !! Små äter mest på kvällen hemma framför tven :( jag antar att jag är rastlös eller uttråkad . Måste alltid ha nått i munnen .. Blir glass chips godis men ibland försöker jag va nyttig och äter vindruvor blir dock en hel
    Ask då :( måste förbättra mig
    Och absolut börja motionera dock mycket svårt att komma igång

• Ellen88

Flopp 63!! Jag är igentligen ute efter en
    Hälsosam livsstil och tror inte rökning kaffe och botox är vägen dit .. Tack ändå för ditt smal tips

• Flopp63

Jag förstår.. Men jag kommer dö smal snygg och lycklig. Och du tjock ful och olycklig.

• Nyfiken gul
    Ellen88 skrev 2012-07-24 23:01:14 följande:
    Tack för tipset nyfiken gul !! Små äter mest på kvällen hemma framför tven :( jag antar att jag är rastlös eller uttråkad . Måste alltid ha nått i munnen .. Blir glass chips godis men ibland försöker jag va nyttig och äter vindruvor blir dock en hel
    Ask då :( måste förbättra mig
    Och absolut börja motionera dock mycket svårt att komma igång

motion behöver inte alls vara svårt, jobbigt eller krångligt.

I med Ipad i öronen och lyssna på bra musik eller ljudbok och ut och gå en stund.  Det är en bra början.

En annan bra sak är att försöka sysselsätta sig när du sitter rakt upp och ner i soffan vid tv:n.  Läs en bok, surfa på datorn, handarbeta, ring en kompis, rita, lägg pussel, lös korsord, plugga något. Jag antar att du kanske mest har tv:n som typ sällskap? I så fall kan du slå på radion istället och ratta in nån bra radiokanal och sitta och göra något annat istället.      
  • tuulis mamma

Skär paprika i stänger. Började med det istället för allt det andra man kan småäta en gång nät jag bantade. Blev beroende :) äter det ofta om kvällarna även nu flera år senare

• Nyfiken gul

sen är jag så där tråkigt vuxen, hemma hos mig äter man i köket. Punkt.

Oavsett om man äter glass, tuggar chips, dricker läsk, äter middag, dricker kaffe eller annat så görs det i köket eller på matplatsen på altanen. absolut aldrig framför tv:n.

Ser jag tv så ser jag det vill titta på och koncentrerar mig på det. Är jag sugen på en kopp kaffe dricker jag det när jag tittat färdigt eller före mitt program. 

Vilket ju självklart automatiskt drastiskt minskar mitt sug efter något att stoppa i munnen.         

• Ellen88

Absolut är det bra tips tusen tack nyfiken gul detta ska jag testa

• Ellen88

Tullis mamma .. Det va ett riktigt bra tips aka göra det imorgon firande tven samtidigt som jag läser korsord

Svar på tråden Hjälp med tips om småätande