Komma överens om underhåll - vad tänka på??
Mitt ex har i några år betalat 1600 kr/mån i underhåll till vår dotter på 4 år. Nu vill han se över summan och meningen är att vi ska komma överens själva med hjälp av mallen på Försäkringskassans hemsida. Jag vet att man ex kan ta hjälp av Socialstyrelsens eller Konsumentverkets schablonbelopp vad ett barn kostar etc. Risken är stor att om det beloppet som vi räknar är för stort kan han nog komma att trilskas, och känner inte att det är värt stämma honom, känns som att sämjan är viktigare än tjafs om pengar, bara han betalar minst 1273 kr/månad.
Men är det något speciellt eller kostnader som kan vara bra att tänka på att ta upp, eller har ni bara något allmänt tips på vad som kan vara bra att tänka på när man skriver ett avtal??
Hur gör man vid VAB ex? Hittills har dottern till största del bott hos mig för pappan har rest och varit utomlands mkt, och jag har därmed tagit all vab. Nu är det tänkt att vi sakta ska öka upp umgänget. Har ni kanske löst det så att den som har barnet vabbar, eller?
Tack på förhand!