• Bebbe2010

Bilbarnstol Renault megane kombi -04

Hej! Har en pojk på snart två år som sitter i en akta graco duo flex som inte är så skön. På grund av lutningen av sätet så sitter han nästan lutad framåt. Stödbenet känns inte hundra heller. Vill ha en ny men alla verkar ha krångliga fästanordningar och sätet är ju som det är.. Behöver ha en ganska smal stol då det är tre barn bak i bilen också. Är det någon som har sådan bil som jag som kan rekommendera ngn speciell stol som är bekväm, lätt att sätta in och inte tar för stor plats?

• Svar på tråden Bilbarnstol Renault megane kombi -04
  • Bebbe2010

Puff ! Vill köpa idag då vi snart ska på semester och köra långt...

• Sisisisi

Jag.skulle prova britax maxway. Eller hiway, den är lite mindre men funkar ju inte lika länge...

• frwi

vi har en britax hi-way och en two-way i vår megane funkar även att sitta en person till bak

• kjf0609

Vi har en 2005 Renault Megane och 3-åringen sitter i en Axkid Kidzofix. Kidzofixen tar inte upp särskilt mycket plats tycker jag. Har även en 6-åring som sitteri en bältesstol och jag kan klämma in mig mellan stolarna och sitta rätt så bekvämt.

Kidzofix är lätt att installera, även om man behöver trycka till rejält för att de automatiska bältesremmarna ska spännas. Enda nackdelen är att stolen är TUNG!! Jag flyttar därför inte på den om jag inte måste. lol 

• Suethesporty
    kjf0609 skrev 2012-07-22 10:25:07 följande:
    Vi har en 2005 Renault Megane och 3-åringen sitter i en Axkid Kidzofix. Kidzofixen tar inte upp särskilt mycket plats tycker jag. Har även en 6-åring som sitteri en bältesstol och jag kan klämma in mig mellan stolarna och sitta rätt så bekvämt.

Kidzofix är lätt att installera, även om man behöver trycka till rejält för att de automatiska bältesremmarna ska spännas. Enda nackdelen är att stolen är TUNG!! Jag flyttar därför inte på den om jag inte måste. lol 
    Hur fäste ni remmarna i bilen? Vi har en likadan nämligen och ska köpa en bakåtvänd stol i dagarna :)
Svar på tråden Bilbarnstol Renault megane kombi -04