• russinpaketet

Ni som pumpar på heltid med elektronisk pump, hur gör ni då ni måste vara ifrån pumpen?

Hejsan, jag har just kommit hem från BB (i måndags) och min gosse är 7 dagar idag. Jag bestämde mig för att pumpa bröstmjölk och ge i flaska eftersom jag fann amningen så obehaglig. Men imorgon ska vi fara ut och gå i stan och kommer vara borta mer än 3 timmar, men vad ska jag göra med brösten och mjölken. Hur gör ni som också pumpar och ger i flaska, hur får ni tiden att räcka till?

• Svar på tråden Ni som pumpar på heltid med elektronisk pump, hur gör ni då ni måste vara ifrån pumpen?
  • SeLeLu

Hej, jag har helpumpat nu i över 4 manader, när ni är ute sa far du ta med dig pumpen och finna en plats med lugn och ro och pumpa ur! Jag har Avents elektriska och den kommer med en batteri enhet som är guld värd, gar ju att pumpa överallt-likväl som man nästan kan amma var som helst.
    Tänk pa att ligga steget före s a s, du maste ha urpumpad mjölk färdig till den lille sa att han kan fa med en gang när hungern kommer.  Glöm ej bort att ta till vara pa ev, överflödesmjölk, frys in allt du kan för om det skulle bli kris sa har du i frysen.
    Min bebis kan ej suga pa tutten da han har en intern gomspalt. Jag har pumpat sen dag 1 och nu har jag hamnat i krisläge-mina bröst producerar mindre a mindre varje dag, jag kan ju inte lägga till bebben sa han far smasnutta-a sen maste jag själv stimulera fram nedsläppsreflexen.
     Kanske finner du det lättare att börja amma om ett tag, ta var dag i sänder och glöm ej en annan viktig sak-att alltid pumpa ur när bebben har ätit-sa att din produktion haller upp med bebisens hunger.
    Hoppas att allt löser sig för er.

• russinpaketet

Tack för tipsen.
    Jag beslutade att lägga ner pumpningen och ge ersättning ist. Såg ingen annan lösning, att hinna pumpa, mata gossen, hinna äta själv och annat man gör i livet..är ensamstående också så jag har ingen avlastning. Men jag tycker det funkar bra med ersättningen och det enda han inte får är antikropparna. Men hellre en glad och avslappnad mamma än ett stressat garnnysta.
    Jag är imponerad av dig som pumpat så länge!

• SeLeLu

Vad bra att du har funnit en lösning som ni trivs med. Det är helt okej att ge ersättning!!  Du maste vara hur tuff som helst som klarar av en liten en själv, och visst är din hälsa den "viktigaste"-utan dej klarar ju sig inte den lille! Jag har tre pojkar, dom första ammade jag helt, och nu med lillekotten sa har jag försökt sa gott jag kunnat med att pumpa, maste dock erkänna att nu känns det som om jag kan sluta upp med pumpningen-far bara ut 2 dl per dygn och nu ska kotten börja med att äta välling och fast föda, sa han kommer att klara sej. Styrkekramar till dej, det kan inte vara lätt att ta hand om en familj själv-det är kanppt att vi klarar av det och da är vi tva som har hand om allt!! 

• russinpaketet
    SeLeLu skrev 2012-07-24 01:05:39 följande:
    Vad bra att du har funnit en lösning som ni trivs med. Det är helt okej att ge ersättning!!  Du maste vara hur tuff som helst som klarar av en liten en själv, och visst är din hälsa den "viktigaste"-utan dej klarar ju sig inte den lille! Jag har tre pojkar, dom första ammade jag helt, och nu med lillekotten sa har jag försökt sa gott jag kunnat med att pumpa, maste dock erkänna att nu känns det som om jag kan sluta upp med pumpningen-far bara ut 2 dl per dygn och nu ska kotten börja med att äta välling och fast föda, sa han kommer att klara sej. Styrkekramar till dej, det kan inte vara lätt att ta hand om en familj själv-det är kanppt att vi klarar av det och da är vi tva som har hand om allt!! 
    Massa tack till dig främling för dina varma ord, det behövs! <3
Svar på tråden Ni som pumpar på heltid med elektronisk pump, hur gör ni då ni måste vara ifrån pumpen?