Hej, jag har helpumpat nu i över 4 manader, när ni är ute sa far du ta med dig pumpen och finna en plats med lugn och ro och pumpa ur! Jag har Avents elektriska och den kommer med en batteri enhet som är guld värd, gar ju att pumpa överallt-likväl som man nästan kan amma var som helst.
Tänk pa att ligga steget före s a s, du maste ha urpumpad mjölk färdig till den lille sa att han kan fa med en gang när hungern kommer. Glöm ej bort att ta till vara pa ev, överflödesmjölk, frys in allt du kan för om det skulle bli kris sa har du i frysen.
Min bebis kan ej suga pa tutten da han har en intern gomspalt. Jag har pumpat sen dag 1 och nu har jag hamnat i krisläge-mina bröst producerar mindre a mindre varje dag, jag kan ju inte lägga till bebben sa han far smasnutta-a sen maste jag själv stimulera fram nedsläppsreflexen.
Kanske finner du det lättare att börja amma om ett tag, ta var dag i sänder och glöm ej en annan viktig sak-att alltid pumpa ur när bebben har ätit-sa att din produktion haller upp med bebisens hunger.
Hoppas att allt löser sig för er.