• Elle77

Fråga till er med egen ägglossning som ätit Pergotime!

Hej alla pergoknaprare! Kanske är svårt att få generellt svar men jag testar! :)

Ni med egen ägglossning som ätit Pergotime för att bättra på den - hur var det månaden efter kuren, när ni fick ägglossning då? Dvs om ni inte åt en ny kur direkt?

Jag fick ÄL dag 14 med Pergo och annars brukar jag ha det dag 19-20. jag funderar på om det bör vara mer som vanligt (runt dag 20) eller om den kan komma kanske ännu tidigare än dag 14 t om?

Jag och min man håller på att styra upp semesterplaner för kommande veckor, och det vore fint om vi är på samma plats när det så att säga behövs. :)

Tack på förhand!

/E

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-05 13:20
    Ville bara lägga till att min ÄL kom på dag 15, detta som alltså var månaden efter min första kur Pergotime.

Normalt brukar jag få ÄL ca dag 20 så det verkar som att Pergon kan ha haft en eftereffekt på min ÄL månad två. Hade dock inte alls lika mycket biverkningar och smärtor kring ÄL som månaden då jag åt Pergon.

• Svar på tråden Fråga till er med egen ägglossning som ätit Pergotime!
  • wanna be mom again

Hej tjejer!
    Det är min första dag här på denna hemsidan och ville träffa människor som är samma situation som jag.

Jag och min man försöker skaffa barn nu i1,5 år men det blev inget  ha ett barn tidigare som är tre år nu och fick miss fall för ett at halvt år sedan. Sökte hjälp hos en gyn och fick pergotime i fyra kurar. en enkel dos och tre dubblar. tog enkel dos och det hjälpte inte sen dubbel dos utan något resultat mensen kom idag då. Jag är så rädd att min lilla flicka inte ska få några syskon. Läste era inlägg och det hjälpte faktist. Ha 2 kurer pergotime kvar och börjar min tredje kur på fredag, få se vad som händer men jag har inte så höga förväntningar bara lite.

Kommer att berätta om det blir något! 

• che71

Elle77
    Jag har ätit Pergotime 4 ggr sen November o då blev min ÄL fördröjd till dag 16 o 18.
    I vanliga fall i min normala cykel har jag ÄL ca dag 12-14 o det hade jag månaden efter också.
    Men efter 2:a kuren blev jag gravid men fick missfall i v 11 o så nu på 4:e är jag gravid igen.
    Lycka till!!

• wanna be mom again

Jag glömde säga att jag aldrig har haft någon preventivmedel, vet inte ens hur det ser ut, har regelbundet mens och äl men min gyn tycket ändå att jag ska ha pergotime

• wanna be mom again

Grattis Elle77!! hoppas vi andra bli också gravida, men hur många tabletter tog du varje kur?

• Elle77
    che71: Tack för svar, och grattis till graviditeten! Hoppas så innerligt att jag själv är i den situationen snart... Det är intressant att det slår så olika för olika personer, när ägglossningen kommer med Pergo. Då lutar det säkert åt att jag får "vanlig" ÄL denna månad. Men allt kan hända, ibland känns min kropp verkligen som vilda västern...

wanna be mom again: Jag tror du menar grattiset till che 71 som svarade på min fråga... :) Själv är jag tyvärr inte gravid ännu och har precis avslutat min allra första Pergotime-kur (mens igår). Ska inte äta Pergo denna månad, inväntar ny tid hos gyn för hur vi ska ta det vidare. Vi har inte riktigt försökt ett år ännu, så jag fick en omgång pergo lite på test. Då åt jag standard: 1 tablett i 5 dagar, dag 5-9. Hoppas du får ditt plus snart!
  • che71
    Elle77 skrev 2012-07-18 17:51:54 följande:
    che71: Tack för svar, och grattis till graviditeten! Hoppas så innerligt att jag själv är i den situationen snart... Det är intressant att det slår så olika för olika personer, när ägglossningen kommer med Pergo. Då lutar det säkert åt att jag får "vanlig" ÄL denna månad. Men allt kan hända, ibland känns min kropp verkligen som vilda västern...

wanna be mom again: Jag tror du menar grattiset till che 71 som svarade på min fråga... :) Själv är jag tyvärr inte gravid ännu och har precis avslutat min allra första Pergotime-kur (mens igår). Ska inte äta Pergo denna månad, inväntar ny tid hos gyn för hur vi ska ta det vidare. Vi har inte riktigt försökt ett år ännu, så jag fick en omgång pergo lite på test. Då åt jag standard: 1 tablett i 5 dagar, dag 5-9. Hoppas du får ditt plus snart!
    Varsågod!!
    Läkaren sa att ÄL med Pergotime skulle göra en perfekt 28 dagars cykel då jag hade i snitt 24 dagars cykler innan...men det blev alltså på dag 17-18 istället o nu sist dag 16..så mer 31-32 dagars cykler.

Detta är 3:e gången jag är gravid sen vi började försöka för 2 år sen...2 missfall under den tiden.
    Blev gravid för första gången för 1½ år sen - missfall i v 6
    och så nu gravid i Januari med Pergotime men missfall i v 11 (efter att vi sett hjärtat slå i v 8 på VULGråter)

(Jag fick Pergotime enkeldos pga att vi försökt i 1 år efter första missfallet med att pricka ÄL men ingen graviditet o med tanke på att ÄL inte alltid är bra varje månad i min ålder)

Nu är det med hjälp av Pergotime som jag är gravid igen.
    Hoppas på 3:e gången gillt för oss!!!Glad
    Lycka till!
  • Elle77

che71, jag hoppas och tror att det är din tur nu! Vilken kämpig väg du har haft... Håller alla tummar i världen för att det ska bli tredje gången gillt!

Gissar att det kan bli fler Pergotime-kurer framöver för mig. Jag är själv snart 35 och är skraj över att det kan bli svårt att överhuvudtaget bli gravid och det känns lite deppigt att det är först nu som jag börjar. Men jag och min man har bara varit tillsammans i 3 år så det hade inte kunnat bli så mycket tidigare... Vi har inte varit på någon utredning alls ännu då det inte gått 1 år ännu, vi har tid hos en bra gyn i augusti. Jag hoppas så att vi båda är utan större problem och att det bara behövs mer tid.

Det känns så enkelt för vänner och bekanta att bli gravida men så är det ju självklart inte, man vet ju bara så lite om hur det varit för andra. Men åh vad jag hade hoppats, att det skulle vara lätt för mig... Är van att kunna åstadkomma allt genom planering och hårt arbete, men i den här världen är det inte så enkelt. Alls.

Stort lycka till!

Svar på tråden Fråga till er med egen ägglossning som ätit Pergotime!