• Mariah1986

Någon i Jönköping som ska göra ivf hösten 2012?

Hej finns de några fler i jkpg som ska göra ivf till hösten? hade vart kul att kunna kanske ses och stödja varandra eller bara ha en pra tråd här om de passar bättre :) Ingen av mina vänner går igenom de jag gör, så de kan va skönt att ha någon att dela detta med!

kram!

• Svar på tråden Någon i Jönköping som ska göra ivf hösten 2012?
  • Mariah1986

Hej Miss Helena!

Va härligt att ni är igång igen, men så trist att de inte gick förra gången :( Men nu hoppas vi på mer tur !!!!!

du får hålla mig uppdaterad! :)

den 25 Mars ska min sambo lämna ett prov, efter de ska dom skicka remissen! Så jag hoppas verkligen att de snart ska vara våran tur med!! Men räknar inte med att vi är igång med själva behandligen förens i Maj! :(

• MissHelena
    Mariah1986 skrev 2014-03-02 16:16:30 följande:

Hej Miss Helena!

Va härligt att ni är igång igen, men så trist att de inte gick förra gången :( Men nu hoppas vi på mer tur !!!!!

du får hålla mig uppdaterad! :)

den 25 Mars ska min sambo lämna ett prov, efter de ska dom skicka remissen! Så jag hoppas verkligen att de snart ska vara våran tur med!! Men räknar inte med att vi är igång med själva behandligen förens i Maj! :(

Åh vilken seg väntan för er, hoppas verkligen att ni får en snabb tid efter de skickat remissen. Tror också att vi fick den skickad i mars någon gång och fick sedan tiden i slutet av maj. Tyvärr hann vi inte göra någon behandling innan sommaren då de ville göra det långa protokollet, så vi fick vänta till i augusti. Såhär i efterhand skulle jag aldrig göra det långa igen om jag inte blev tvingad. Mådde skitdåligt av nässprayen och vi har till och med fått bättre resultat på äggen efter det korta - dock misslyckades vi ju helt med det ändå.

Nu är vi på hotellet i Göteborg och laddar inför morgondagen. Hoppas så att vi får ut några fina ägg och att guldägget finns bland dem!
  • jenniekk

Härligt att höra att ni är på gång nu tjejer... Hoppas du fått tillbaka ett guldägg nu MissHelena!

Hur går det för dig Jennie1986?

• Mariah1986

Miss Helena!!

Ja de har verkligen tagit tid för oss pga att utredningarna vi gjorde på förra sjukhuset .. dom sa att inget va fel på mig eller min sambo, men sen bytte vi och dom kollade i våra gamla journaler där de stod klart & tydligt att mina äggledare är igentäppta sen krävde dom lite fler prover m.m men snart ÄNTLIGEN  ska allt vara grönt för oss!

Men jag hoppas att vi slipper att ta den långa "kuren" för vill så gärna hinna med innan deras sommar uppehåll :(  Då skulle man ju få vänta nästan hela sommaren med! känns som att man är på bristnings gränsen att orka!

Hur har de gått med allt nu ???

• Jennie1987
    jenniekk skrev 2014-03-03 13:52:42 följande:
    Härligt att höra att ni är på gång nu tjejer... Hoppas du fått tillbaka ett guldägg nu MissHelena!

Hur går det för dig Jennie1986?
    Jag har fått fyra fina ägglossningar med Pergotime nu, känns riktigt roligt!
    Dock blev det ingen bra ägglossning denna omgången, så nu är jag igång med Provera, och ska ta dubbeldos Pergotime igen när blödningen och allt kommer.

Så, ingen IVF här inte.
    Även om min man mer och mer tänker att vi skulle göra ett försök, att vi betalar själva då.
    Enligt min gyn har man goda chanser med ivf när man har pco... Men det är ju ingen garanti.

Får se hur det blir framöver. Det enda jag kan göra egentligen är att fortsätta kämpa mig neråt i vikt.
    Vissa dagar känns det hopplöst, men sen tänds en gnista hopp igen, och man kämpar vidare.
    Men det är verkligen en jobbig "resa" att behöva gå igenom :/

Kul att det är på gång för så många här inne nu! Håller verkligen tummarna! :)
  • MissHelena
    Mariah1986 skrev 2014-03-04 20:56:42 följande:

Miss Helena!!

Ja de har verkligen tagit tid för oss pga att utredningarna vi gjorde på förra sjukhuset .. dom sa att inget va fel på mig eller min sambo, men sen bytte vi och dom kollade i våra gamla journaler där de stod klart & tydligt att mina äggledare är igentäppta sen krävde dom lite fler prover m.m men snart ÄNTLIGEN  ska allt vara grönt för oss!

Men jag hoppas att vi slipper att ta den långa "kuren" för vill så gärna hinna med innan deras sommar uppehåll :(  Då skulle man ju få vänta nästan hela sommaren med! känns som att man är på bristnings gränsen att orka!

Hur har de gått med allt nu ???

Oj, vilken resa ni varit med om. Hoppas det går snabbt från och med nu :)

Hade äggplock i måndags och fick ut 10 ägg. 8 blev befruktade och i onsdags fick vi tillbaka ett fint 2-dagars. Nu är det bara att vänta och hoppas....
  • MissHelena
    Jennie1987 skrev 2014-03-07 15:40:53 följande:
    Dock blev det ingen bra ägglossning denna omgången, så nu är jag igång med Provera, och ska ta dubbeldos Pergotime igen när blödningen och allt kommer.

Så, ingen IVF här inte.
    Även om min man mer och mer tänker att vi skulle göra ett försök, att vi betalar själva då.
    Enligt min gyn har man goda chanser med ivf när man har pco... Men det är ju ingen garanti.

Får se hur det blir framöver. Det enda jag kan göra egentligen är att fortsätta kämpa mig neråt i vikt.
    Vissa dagar känns det hopplöst, men sen tänds en gnista hopp igen, och man kämpar vidare.

Härligt att kroppen ändå har fungerat så att du fått ÄL med Pergotime. Jag håller alla tummar och tår att ni lyckas och slipper gå vidare till IVF-svängen. 

Jag kämpar också med min vikt och vill gå ner iaf 10 kilo men har svårt att hitta motivation. Har försökt att hitta promenad/träningskompisar men inte så lått när man bor i lilla Bankeryd tydligen. Försöker att stå och jobba på jobbet och gå en promenad på lunchen, men det blir svårt på kvällarna då jag jobbar sent och inte orkar mig iväg igen efter att jag kommit hem och ätit kvällsmat.

Nu är iaf våren på väg vilket betyder mer tid spenderad ute i trädgården och härliga promenader. Det ska nog göra lite åt motivationen iaf =) 

• Mariah1986

Miss Helena!

Jag håller tummarna stenhårt för dig nu att de ska lyckas!!! har du behövt väga dig nån gång eller har dom enbart gått på de som står i remissen ? eller är dom väldigt petiga ?

• MissHelena
    Mariah1986 skrev 2014-03-08 21:45:44 följande:

Miss Helena!

Jag håller tummarna stenhårt för dig nu att de ska lyckas!!! har du behövt väga dig nån gång eller har dom enbart gått på de som står i remissen ? eller är dom väldigt petiga ?

Tack =)

Har endast vägt mig varje gång på väg in till äggplock då de måste veta för doseringen för morfinet. Annars har de bara frågat och jag sagt ungefärligt vad jag väger. Eftersom jag har en bit till 30 i BMI så är de inte så petiga med mig även om de säger att det jag inte förlorar på att gå ner lite.
  • MissHelena

Testdag på söndag=) Ska ha mens på ons eller tors om det skulle varit en vanlig cykel. Känner lite spänningar runt äggstockarna/livmodern men det kan ju lika gärna vara mensspänningar. Några jobbiga dagar i ovisshet nu!

• Mariah1986

Åh hoppas de är bebis spänningar istället :D mens har vi alla haft tillr'äckligt nu tycker jag :D jag håller tummarna!!

håll mig uppdaterad :D

• MissHelena

Det blev ett fint och starkt plus!!! Imorgon ringer jag till kliniken och hoppas få en tid för ultraljud så snart det går att bekräfta graviditet. Innan dess vågar jag knappt tro att det är sant. Jag vill se ett tickande hjärta först. Var det nu i veckan ni skulle lämna ett sists prov innan remissen skickas? Hoppas det går bra!!

• Mariah1986

MissHelena!!

ÅHHHH GRATTIS FINA DU !!!! gud va härligt de måste kännas helt underbart ??

Men förstår att de kanske inte känns verkligt förens man sätt de där lilla hjärtat slå!

Imorgon ska min sambo lämna sista provet och förhoppningsvis har vi svaret på de denna veckan med! Så att vi kan ringa och be dom skicka remissen sen :D de som är jobbigast nu är att jag har sex kilo till jag måste gå ner!! men går på såna där soppor nu enbart för att få bort dom kilorna fort! Är livärdd för att dom ska väga än där uppe !!!

• MissHelena
    Mariah1986 skrev 2014-04-02 22:12:48 följande:
    Miss Helena!   Hur går de ??? :D

En lååång vecka kvar innan VUL, då vet vi om det är någon där inne på riktigt. Bara att hålla tummarna! :) Har ni fått iväg remissen nu?
  • Mariah1986

Miss Helena!

Har ni vart på VUL ???? Pratade med en bm idag för den ordinare hade semester i två veckor! Men nu är proven klara och dom va fina ! så om de inte sker nått drastiskt inom två veckor så kommer våran remiss att skickas
    då :) Och som dom berättade så är väntetiden för tillfället bara 2-4 veckor! Så de blir stenhårt men slanka kuren så jag kommer ner i vikt så man inte står där och / om dom vill väga mig ! skulle aldrig förlåta mig själv då! :(

• MissHelena
    Mariah1986 skrev 2014-04-09 00:20:38 följande:

Miss Helena!

Har ni vart på VUL ???? Pratade med en bm idag för den ordinare hade semester i två veckor! Men nu är proven klara och dom va fina ! så om de inte sker nått drastiskt inom två veckor så kommer våran remiss att skickas
    då :) Och som dom berättade så är väntetiden för tillfället bara 2-4 veckor! Så de blir stenhårt men slanka kuren så jag kommer ner i vikt så man inte står där och / om dom vill väga mig ! skulle aldrig förlåta mig själv då! :(

Oj, nu var det verkligen längesedan jag var inne här. Hur går det för er? Har ni börjat med första försöket?

Jag är i v25 nu, magen växer så det knakar och bebisen sparkar för fullt :) Det är helt fantastiskt samtidigt som det definitivt inte är en dags på rosor direkt. Jag mår inget vidare fysisk med ryggvärk, foglossning och diverse krämpor, men det är det värt bara vi får hålla vårt barn i famnen om några månader!

Hoppas ni mår bra och att ni fått komma igång med IVF - eller lyckats på egen bevåg under sommaren!! :)

• MissHelena
    Jennie1987 skrev 2014-03-07 15:40:53 följande:

Så, ingen IVF här inte.

Hur har det gått för er Jennie1987? Hoppas ni lyckats på egen hand nu!!
Svar på tråden Någon i Jönköping som ska göra ivf hösten 2012?