• Hoppas på våren 2011

    Endometrios och FET

    Hej!

    Jag tänkte höra om lite erfarenheter från er som har endometrios och har gjort FET.
    Vi fick i november en liten dotter med genom IVF. Nu har vi 3 ägg kvar i frysen och jag vill till vintern börja försöka med ett syskon.

    Någon som blivit fravid med FET, stimulerat eller ostimulerat? Andra tips, idéer att tänka på? Dela gärna med er av era erfarenheter.

  • Svar på tråden Endometrios och FET
  • Blue135

    Hej!

    Jag är också i samma karusell som du; alltså fick diagnosen Endometrios året 2004. Hunnit med 2 operationer efter det. Den första tog läkaren bort mina äggledareGråter jag & min make fick en flicka året 2006, hon kom på första försöket...Nu har vi en önskan & kämpar på att få ett till barn. Har börjat för 11 dagar sedan med Femanest ( vi ska göra en FET insättning), men fick veta idag efter jag hade gjort VUL att jag har bildat en ledande äggfolikel & det ska man inte ha efter en hormonelstimulerad cykel (enligt min IVF läkare) Femanesten ska bara göra ett slemhinnan ska bli tjock & treskiktig.

    Nu ska jag börja med tabl Provera i om dagen i 10 dagar tillsammans med 1 tabl Femanest. Efter 10 dagar ska jag få en  blödning & då ska jag börja på första dagens mens med tabl Femanest, för att sedan göra ett nytt VUL på 11 dagen...då förhoppningsvis ska jag ha en fet slemhinna utan ledande äggfolikel. Jag ska öka dosen från 3 tabl till 4 tabl Femanest, min IVF läkaren sa att jag hade för låg dos & därefter den ledande äggfolikel.
    Jag hoppas att det löser sig för dig......skriv gärna om du känner för det. {#emotions_dlg.flower}   

  • Hoppas på våren 2011

    Usch, denna endometrios, så jobbigt!

    Hur har ert gått för dig/er nu? Hur långt har ni kommit? ????

    Vi var och gjorde FET i onsdags.. Det första embryot var jättefint :) Så har två kvar i frysen, men de hoppas jag inte ska behövas ;)

    Så nu håller jag tummarna ????och hoppas det ska gå vägen. TD 1/10

  • Blue135

    Hej....Jo det var ett tags sedan jag skrev om mitt problem & till våran allas glädje så har det lyckats! jag är just nu i vecka 34 & babyn är beräknad till den 7 nov....vi är så himla glada.....vägen till detta mirakel har varit väldigt lång & jobbig, blandad med sorg, smärta, hopp & förtvivlan. Detta lilla mirakel kom genom ett fryst blastocyst, som har varit fryst sedan 2010....alltså legat & väntat i 3 år!! Helt fantastiskt! Min äggstockar orkade inte göra mer ägg, så jag hade bara ett ägg som var gjord efter dunder kurer av olika preparat & ändå så bet det inte. Men vi hade ett fryst blastocyst kvar & den lilla ärtan var vi så tacksamma över & det blev ett liv! 
    Jag önskar er all lycka till med erat lilla gryn..... 

Svar på tråden Endometrios och FET