Några svenskar i Japan?
Det hade varit så kul att hitta andra svenskar just här i Japan, tänkte att det kan ju vara värt att kolla här i alla fall :) Finns det några där ute? Jag bor i Tokyo och väntar en liten pojke i september!
Det hade varit så kul att hitta andra svenskar just här i Japan, tänkte att det kan ju vara värt att kolla här i alla fall :) Finns det några där ute? Jag bor i Tokyo och väntar en liten pojke i september!
Jag hade planer för att resa till Japan nästa år (till Yokohama) och studera språket. Men nu så skjuts tyvärr mina drömmar upp, några få år då jag har blivit gravid och så - men planerna och drömmen är inte borta. Jag tänker åka dit ändå, när barnet är gammalt nog! :) Men tyvärr så blir jag ensamstående. Undrar, hur är det med att vara ensamstående i Japan och studera och så? Eller ja, ta med sig barn till Japan och så. Finns det bra dagisar och så? Vill görna höra lite hur det är att ha barn i Japan och så. =)
Dagis finns men det kostar en fin slant, blir nog tufft om du inte har jobb samtidigt med studierna eller sparat en massa pengar. Så det är bra att du har drömmen redan nu så du kan förbereda :)
Jag känner endast en som är ensamstående och hon klarar sig helt okej men hon har visum så hon kan jobba heltid, det kan man ju inte med student visum.