• ulricaz

jag kommer aldrig bli gravid:(

Hur ska jag orka? Vi trodde verkligen att det var våran tur nu. Vi fick svaga positiva i går. Idag helt negativt och mina spottings har kommit och jag inser att vi kommer inte bli gravida. Vi har försökt i 2,5 år!!!! Jag orkar inte!!!! Jag bara gråter.... Hur gör folk för att bli gravida?

• Svar på tråden jag kommer aldrig bli gravid:(
  • katalysator

Har ni sökt hjälp?

• Mrs Lilac

Går ni hos gyn och gjort utredning? Om inget händer så får man se till att få hjälp helt enkelt! Jag har "bara" haft problem att bli gravid ett år och alla sa att vi kunde vänta, jag är ju så ung osv men vi tog kontakt privat och gjorde utredning. Det visade sig att jag absolut inte skulle bli gravid hur mkt vi än försökte då spermakvaliten var så dålig. Vi gjorde ivf och nu är jag i v 20 med en frisk pojke! Från spermaprovet och remiss till ivf tills pluss tog det ca 3 månader...

• anelia

Förstår att du bara gråter. Det är en hemsk känsla, även om jag inte haft svårt att bli gravid, så fick jag jobba på att övertala min sambo. Som länge tvärvägrade och inte ville ha fler. Jag längtade så jag höll på att bli tokig!

Har du pratat med någon? Det finns så mycket hjälp att få!
    Kontakta din kvinnoklinik och tala om för dem att ni försökt länge och att du mår väldigt dåligt av det!

Lycka till! Håller alla tummarna för att ni ska få bli gravida!    

• Lillasyster82

Hur har det gått för dig ulricaz? Vet hur du känner dig, sitter själv i denna situationen och vi har försökt också i 2,5 år. Jag har fått en anledning till varför det är problem men lika förtvivlat så är det fruktansvärt jobbigt när det inte blir något. Dessutom får jag inte hjälp, i alla fall inte från landstinget eftersom jag är för fet. Behöver gå ner i vikt vilket heller inte är det enklaste speciellt inte när jag mår dåligt.

Håller tummarna för er att det kommer lösa sig!

Peppkramar

• Lillasyster82

Oj, ser nu att du startat tråden idag... *oups* Skäms

Förstår fortfarande hur du känner men du behöver inte svara på frågan hur det går för dig! Hoppas i alla fall du mår bättre nu under dagen. Själv känner jag att det ofta går väldigt mycket upp och ner.

Ha det gott!
    Peppkramar

• ulricaz

Vi får ingen hjälp pga min vikt:(

Men jag är kollad och det ser väldigt gynnsamt ut, inga tecken på pco eller något annat.

Mannen har få simmare:( Har precis påbörjat en kur med kosttillskott från tyskland som ska ge simmarna bättre kvalitet och kvantitet.

äl+13 idag och negativt på stickan... nu slutar jag med progesteronkrämen och låter mensen komma...

• Lillasyster82

Hoppas det ger bättre resultat.

Har hört om personer som gått till privata kliniker och då fått hjälp fast de har för stor övervikt enligt landstinget - har du kollat upp det alternativet? Finns det något sådant där du bor och vad har de för regler i så fall?

Själv har jag tänkt tanken att det snart är ett alternativ för mig men har inte kollat upp något i mina trakter. För tillfället ska jag försöka glömma allt vad detta heter en stund och ta nya tag efter semestrarna igen. Kommer inte vara det lättaste men ska i alla fall göra ett ärligt försök.

Ta hand om dig!

• Mrs Lilac

Hmm.. Om problemet är mannen så spelar det ju ingen roll om du är tjock eller smal! Tycker ni ska få remiss till IVF så kan du säkert få hopp nog att orka gå ner lite tills det är dax...

• ulricaz

Vad ledsen jag blir. I morgon är det bim och ikväll kan vi med väldig ansträngning se ett mycket svagt streck på testet. Det är ett rfsu tidigt. Ska jag sluta med progesteronkrämen eller vad? Min monitor har signalerat mens i två dagar nu...

• Lillasyster82

Har du testat idag på morgonen? Vad visar det i så fall?

Det finns fler som inte ens får plus förrän flera dagar efter BIM och som jag förstår så är din BIM idag. Har inte varit i din situation där det faktiskt visar något även om så svagt men skulle nog själv ha testat med digitalt test - känns som man där får svart på vitt. Men som sagt var så kan det komma plus först några dagar efter BIM. Har inte använt mig av progesteronkräm så jag vet inte när man ska börja eller sluta ta den, hur fungerar det och vad heter den krämen du använder?

Håller tummarna för dig att det är ett Plus ni ser!

• ulricaz

Krämen jag änväder hetet progesterall. Den ska man ta från ägglossning fram tills man vet att man inte är gravid. Är man gravid så ska man gärna använda den fram till vecka 12 då den "stärker" en graviditet.

Ja idag är det bim, ingen mens än dock. Testade nu på morgonen och visst är det ett SVAGT streck, men inget jag skulle tolka som positivt. Åter igen så har jag testat med rfsu testa tidigt.

• PiOmiO

Var drar dom gränsen för övervikt?! 

• Lillasyster82
    ulricaz skrev 2012-07-19 09:08:21 följande:
    Krämen jag änväder hetet progesterall. Den ska man ta från ägglossning fram tills man vet att man inte är gravid. Är man gravid så ska man gärna använda den fram till vecka 12 då den "stärker" en graviditet.

Ja idag är det bim, ingen mens än dock. Testade nu på morgonen och visst är det ett SVAGT streck, men inget jag skulle tolka som positivt. Åter igen så har jag testat med rfsu testa tidigt.

Hur har det gått för dig, blev det något? Hoppas verkligen det!

Kram
  • Lillasyster82
    PiOmiO skrev 2012-08-01 16:20:07 följande:
    Var drar dom gränsen för övervikt?! 

Om man ska se till skalan, BMI så har WHO satt följande gränser
    Undervikt mindre än 18,5 Normalvikt 18,5 - 24,9 Övervikt 25,0 - 29,9 Fetma grad 1 30,0 - 34,9 Fetma grad 2 35,0 - 39,9 Fetma grad 3 mer än 40,0
    BMI kan man räkna ut själv genom att ta (vikten[kg]) delat med (Längden[m]*Längden[m]). Annars finns det både räknare och tabeller om man söker på internet. Då kan du få fram vikten för dig då du anses vara överviktig enligt BMI.

Själv ligger jag på ett BMI 36,6 och ska gå ner till 35 för att få pergotime men det kan skilja sig från lansting till landsting men framförallt så skiljer det sig om man går privat.

Hoppas detta hjälpte något!
Svar på tråden jag kommer aldrig bli gravid:(