• SnuggleBaby

Kissar på sej med flit.

Jag har en tjej som fyller 3år i september. Hon var jätteduktig i maj och beslöt sej själv för att sluta med blöja. Nästan inga missöden. De gånger de hände en olycka blev hon jätteledsen. Före igår var det väldigt länge sen hon kissade ner sej och då gjorde hon det om hon hade väldigt roligt så hon glömde bort sej.

Igår kissade hon ner sej två ggr i soffan. Hade detta varit förra veckan hade hon blivit så ledsen och pratat om detta konstant. Nu kom hon lite förväntansfull och berättade att hon kissat i soffan. Imorse kom hon ännu en gång lite förväntansfullt och sa att hon kissat ner sej på mattan.

Jag tror att hon gör detta med flit för att testa mej. Det känns så iallafall. Hon har en lillasyster på 1år så jag vet inte om hon också vill känna sej lite liten kanske. Hon sa att hon kissade ner sej för att hon inte hade skydd.

Så frågan är: Hur ska jag tackla detta?
    Har någon av er varit med om samma sak? Kan tänka mej att det är rätt så vanligt men jag vet inte hur jag ska göra riktigt.

• Svar på tråden Kissar på sej med flit.
  • Nyfiken gul

mitt råd - säg absolut ingenting.

är det nån reaktion hon är ute efter så är det då bäst att tona ner allt . Bara konstatera att jaha nu får vi byta byxor och så är det bra med det.

när hon kommer på att ingenting händer så blir det inte roligt längre och hon kommer sluta    

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Suri

Nyfiken gul; klokt råd. Håller helt med.

• SnuggleBaby
    Nyfiken gul skrev 2012-07-12 10:17:19 följande:
    mitt råd - säg absolut ingenting.

är det nån reaktion hon är ute efter så är det då bäst att tona ner allt . Bara konstatera att jaha nu får vi byta byxor och så är det bra med det.

när hon kommer på att ingenting händer så blir det inte roligt längre och hon kommer sluta    
    Låter faktiskt vettigt! Ska prova det. Hoppas att mitt inre inte visas för jag blir så besviken.
    Tack så mycket!
Svar på tråden Kissar på sej med flit.