• LinNea08

Jag vill donera men hur berättar man det till sin sambo?

Alltså mer och mer går jag i tankarna att bli äggdonator. Det finns så många par idag som inte kan bli gravida på egen hand. Varför ska jag då vara så egoistisk att inte ställa upp på något sånt? Men hur berättar jag det till min sambo? Vi har två barn redan och han vill inte ha fler...

Är jag kläpp och egoistis? Hur berättar jag isåfall?  

Max 080620 Lucas 110306
  • Svar på tråden Jag vill donera men hur berättar man det till sin sambo?
  • Hjärtefröjd

Tack för att det finns människor som du, att donera ägg är verkligen allt annat än egoistiskt!

• LinNea08
    Hjärtefröjd skrev 2012-07-11 14:18:37 följande:
    Tack för att det finns människor som du, att donera ägg är verkligen allt annat än egoistiskt!

tack för det vsret! Glädjer mig att höra

Men hur framför man detta till sin sambo? Kan man göra det mot hans vilja?  
    Max 080620 Lucas 110306 <3 mina två ögonstenar
  • LinNea08
    saaa skrev 2012-07-11 14:56:31 följande:
    Hur gör man för att bli äggdonator? :)

Googla så får du veta exakt, eller gå in på länken som hjärtefröjd har lagt in
    Max 080620 Lucas 110306 <3 mina två ögonstenar
  • hea

Jag har anmält mig som donator har tänkt bli blodgivare och trottsa min rädsla för sprutor. Hade jag kunnat så hade jag blivit äggdonator. Efter min utredning för barnlöshet och kamraten som överlevde tack vare att någon donerade sin lever, så har jag blivit öppnare. Det är svårt att prata om döden och donation, men jag tror det blivit lite vanligare. Tack vare dokumentärerna på tv har man börjat prata lite mer om barnlöshet och jag känner att jag kan prata med folk om min barnlöshet utan att känna mig misslyckad.

Jag vet inte vad jag skall komma med för tips, men när jag diskuterade döden och donation så har vi gjort det när vi atomattiskt kom in på ämnet.

• hea

Jag frågade min sambo vad han skulle tycka om jag ville donera ägg. Vi skall ju själva donera men sperma, så vi är ju inte helt opartiska. Han tyckte att jag får väll göra som jag vill, det behöver jag väll inte fråga honom om. Det håller jag dock inte med om. Man får ju inte vara anonym donator i Sverige, så det skulle ju vara konstigt om det kom fram om 18 år att jag donerat ägg.

Han menar dock att det inte gör något om jag donerade ägg, jag är ju ändå inte barnets förälder. Föräldrarna är de som har uppfostrat, betalat och gett sin kärlek till barnet.

Svar på tråden Jag vill donera men hur berättar man det till sin sambo?