• Happymom

LCHF vikt, mått, hälso -och utseendetråd. Hur har ni förändrats?

Det kan ju vara så att flera alternativ stämmer in på en, men ta det alternativ som känns rätt i maggropen.

Skriv gärna era före -och efter mått i tråden och vikt före och efter. Om man vill och vågar så lägg gärna ut före -och efterbilder.     

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden LCHF vikt, mått, hälso -och utseendetråd. Hur har ni förändrats?
  • Happymom
    20 februari 2012 
    Vikt: ca 82 kg
    Stuss: 118 cm
    Mage/höft avslappnat: 99 cm
    Midja: 80 cm
    Vänster lår: 69 cm
    Behåstorlek: 80 DD

4 juli 2012
    Vikt: ca 74 kg (-8 kg)
    Stuss: 113,5 cm (-4,5 cm)
    Mage/höft avslappnat: 85 cm (-14 cm)
    Midja: 72 cm (-8 cm)
    Vänster lår: 64 cm (-5 cm)
    Behåstorlek: 75 D  

Jag ser mycket mer vältränad ut när jag ser mig själv på bild nu än vad jag gjorde tidigare. Har börjat kunna använda några byxor igen, som jag inte kunnat ha sedan innan jag blev gravid. Har fått starka fina och vita naglar och mycket finare hud. Jag mår mycket bättre på jobbet (får inte blodsockerfall framåt eftermiddagen och måste trycka i mig ett kexchoklad för att kunna fortsätta arbeta längre)... Men än är det en hel del fett som ska bort från kroppet. Har tyvärr stått ganska still på vågen i någon månad eller två nu. Måttmässigt är det också sisådär, men utseendemässigt måste jag säga att det är stor skillnad mot bara för ett par månader sedan!             

• Gladskit

Jag är dålig på mått men har gått ner i klädstorlek så jag vet ju att jag fått resultat.
    Hade 12kg jag ville bli av med och de försvann på tre månader ungefär under våren 2011.
    Sedan dess har jag jämviktat!

• Maria 033

Hej!

Har själv ätit enl lchf i 4 veckor ca och gått ned 8 kg. Pw även 4 dagar i veckan. Blivit finare i hyn, klarare i ögonen, minder huvudvärk, jämnare energi, finare hår och fastare hud. På mig funkar det mycket bra. ca 14 kg kvar till målvikt, kämpar på för fullt. 

• Loreena

Jag hade inte så mycket att gå ner... Startade på 62,5 och tänkte gå ner till 58. Jag tappade 3 kg de första 10 dagarna och därefter så gick jag successivt ner till 55 under de följande 2 månaderna. Sedan jag blev gravid så har jag ätit en liberal LCHF i perioder för att jag tycker att det hjälper mot svullnad och foglossning. Men såhär inför förlossningen så kolhydratladdar jag en del.

Jag mådde toppen när jag åt normal LCHF (ca 50 g kolhydrater/dag). Jag höll mig mätt länge, blev av med min svullna mage, började tåla laktos igen, fick finare hy, kände mig piggare men samtidigt lugnare i sinnet, mindre orolig helt enkelt.

• somethingnice

Jag har inga mått på mig men jag har minskat 30 kilo på 10 månader med lchf.
    Vägde 103 kilo och ligger på 73 kilo nu.

Vet dock att jag minskat i bh-storlek :)
    Från 85F till 80C under dessa 10 månader.
    Lchf är alltså helt klart det bästa någonsin!

• Paincake

Minskade 15 kg på ett halvår, startvikt 81 kg. Gick ner sex jeansstorlekar (från 34 tum i midjan till 28). Sen blev jag gravid  igen och har gått upp de 15 kilona nu i v 37. 

Men första januari hoppar jag på tåget igen. Pepp, pepp. 

Svar på tråden LCHF vikt, mått, hälso -och utseendetråd. Hur har ni förändrats?