• Airhostess

Ni som har barn i utlandet som går i Engelsk skola?

Hej,

hur har era barn klarat sig i skolan iom att dem gått i skolan på ett språk som inte är deras primära?

Alltså har dem haft svårigheter senare i gymnasiet/uni?

Har det varit enkelt för er att hjälpa till med läxor m.m.?     

• Svar på tråden Ni som har barn i utlandet som går i Engelsk skola?
  • Ellast

Vår son går i skolan här i Sverige fast få i Engelska skolan. Dom pratar bara svenska på svenska lektionerna

• Ellast

Vår son går i skolan här i Sverige fast få i Engelska skolan. Dom pratar bara svenska på svenska lektionerna

• Ellast

idrotten. Böckerna är på svenska,men fler av lärarna kan ej svenska.
    Det går superbra

• Ellast

Böckerna är på svenska,men fler av lärarna kan ej svenska.
    Det går superbra

• Ellast

Han kan nästan flytande engelska nu . Han börjar 6:an efter lovet.

• Airhostess

Men varför är böckerna på svenska? Pratade du/ni engelska med honom innan han börjae skolan eller slängdes han rakt ut i det så att säga?

Är dem andra barnen svenska?

• Ellast

Vi pratade inte engelska hemma innan.bara på resor och övrig undervisning i fd skolan

• Ellast

Vet ej vrf böckerna är på svenska. Men dom måste läsa andra böcker på engelska från bibblan varje vecka med.

• Ellast

Flertal av de andra barnen har bott utomlands och pratar redan flytande och endel har som min son. Endel har en förälder med engelsk/amerikansk mm bakgrund.

• Dalkulla73

Vi bor i Beijing och har tre barn i åldrarna 3, 6 och 11 och de börjar brittisk skola om en månad. Ska bli spännande! Har själv gått brittisk skola i 10 årsåldern och det tog ca 2 månader innan jag började komma in i det rent språkmässigt. Har dock alltid haft glädje av det så jag hoppas det kommer bli det även för mina barn! Är mest orolig för matten!

• Kina79

Vi bor i Shenzhen, Kina med tre döttrar. De är 8, 6 och 2 år gamla. Vi flyttade hit i oktober förra året och barnen går i amerikansk skola.

De kunde ingen engelska alls när vi flyttade hit, men pratar och förstår nästintill allt nu. Det var 3-4 jobbiga månader i början, men sen lossnade det  

Älskade prinsessor!! Tyra 2004-02-20 Ellen 2006-04-12 Agnes 2010-05-03
Svar på tråden Ni som har barn i utlandet som går i Engelsk skola?