• Anonym (försöker)

Agnus Castus och Rosenrot - Hur göra?

Undrar hur det funkar med AC & RR. Jag har från denna menscykel börjat äta båda. Jag har regelbundna blödningar på ca 25 dagar och ÄL runt dag 13-14, har alltid varit som en klocka. Men jag försökte 1,5 år med mitt ex, inget hände!

Jag är nu i en ny relation och eftersom vi inte ses så ofta (han bor i ett annat land) så vill jag till varje pris maximera mina chanser i nästa menscykel.

Kan jag/bör jag, äta AC & RR hela cykeln ut då jag vet garanterat att jag inte kommer bli gravid? Finns det några fördelar med att hålla på så att säga längre eller ligger krutet mest mellan 1:a mensdag och ÄL?

Självklart kommer jag att upphöra med allt intag när vi gör vårt försök. 

• Svar på tråden Agnus Castus och Rosenrot - Hur göra?
  • Pimpinellan

Om ni inte försöker alls så kan du lugnt äta hela månaden. Däremot vet jag inte om det passar med både r.r och munkpeppar ihop,men det lär du väl märka.

• Anonym (försöker)

Tack för svaret! Det underlättar en del. 

Är det av någon särskild orsak som man inte bör kombinera AC och RR?

RR tar jag för att känna av ägglossningen bättre och för att bli piggare, vilket funkar fint.

AC för att jag läst att det ska återställa hormonbalansen och påverka fertiliteten positivt, kan ju nämna att jag fyller 36 så jag känner mig stressad och vill bli gravid så fort som möjligt. 

• Pimpinellan

Nä,alltså,jag vet inga specifika skäl,men hälsokostpeparat kan ju i teorin alltid "kollidera" med varandras effekt. Jag har tatt r.r många månader och munkpeppar flera månader,men aldrig ihop. Får ju liksom bra äl av båda så ihop vet jag inte vad de skulle göra. Kanske blir så desperat efter 6 års försök att jag testar det också,är mycket äldre än dig dessutom.

• Anonym (försöker oxå)

Jag undrar egentligen varför munkpepparn ska tas före äl. Munkpepparn ska ju reglera hypofysen så att omvandling av östrogen till progesteron sker. Dvs höja nivån progesteron. Det innebär ju att att östrogen nivån sjunker före äl, mindr lh hormon bildas och ägglossningen kanske inte blir alt skjuts upp. På mig stämmer ockå detta eftersom min temp före äl stiger (vilket den gör när progesteronet ökar).

Jag slutade ta dropparna eftersom min tem steg och utslag på stickorna uteblev. Nu har min cykel blivit rubbad och jag är jätteledsen att jag började ta det.. 

• Anonym (försöker oxå)

Här finns info om ac.. Man ska ta dem efter äl om man vill bli gravid..

www.google.se/url&source=web&cd=3&ved=0CC4QFjAC&url=http%3A%2F%2Fwww.zarahssida.se%2Fblog.php%3Fbid%3D3027%26print%3D1&ei=6VcVULH-AoqB4ATNqIA4&usg=AFQjCNHf4Z5l7xQdGMhI2KkDTGFlIOsegw

Svar på tråden Agnus Castus och Rosenrot - Hur göra?