• olgaisback

Min man får inte träffa sina barn! Knäckta!

Jag vet inte var jag ska börja! Det är så jobbigt!

Okej, min man har två barn med en annan tjej! När de gick ifrån varandra så fick han träffa barnen vissa dagar. Sen träffade han mig...... måste också berätta att det fanns missbruk i bakgrunden.

När han träffade mig fick han ha de ibland, men de fick inte åka i bilen om jag körde och hon ville inte att barnen skulle vara där när jag var där vilket aldrig hände, jag va där med barnen och det visste hon.... så där fick hon inte som hon ville...

Efter ett tag fick han inte träffa sina barn alls och vi tog kontakt med advokat och det långa daltandet började :/ Hon trodde att hon hade ensamrätt på barnen men de hade gemensam vårdnad..

Sen skulle vi flytta till USA då min mans mamma gick bort och hans syster behövde hjälp osv, så han gav vårdnaden till mamman (pga att det dlev lättare för barnen, de kunde byta skola utan att en massa papper skulle skickas jorden runt osv)!

Efter ett llitet tag flyttade vi tillbaka till Sverige och mamman hade inte hållt det som bestämts i rätten, tt hon skulle skaffa skype m.m! Så när vi kom tillbaka tog min man tag i allt med sina barn igen, sökte om gemensam vårdnad och växelvis boende.. (då barnen hade haft det så bra hos oss)!!
    Sen blev jag gravid och nu är det ett syskon till de (barnen) som antagligen vill träffa dem! (men jag tror inte barnen vet om att de ska få ett syskon ens) =(

Innan skyllde mamman på droger osv men nu har hon inget att sätta emot min man! Då han går med på allt.. Drogtest, pratar med kurator osv.. (Ingenting pågår med droger, alkohol eller ens tobak längre)

Vi ska upp i rätte i augusti tror jag det blir och se om han kan få tillbaka vårdnaden och växelvis boende,

MEN!!!!!!!

Eftersom mamman inte har något på oss längre så har hon flyttat 99 km ifrån oss.............. Vilket innebär att min man inte kan få växelvis boende!!!!!! 

vad F*N gör man?

Jag säger bara en sak! STACKARS BARN!!!! =( Plus att jag saknar de också, och jag vill att de ska få träffa sin bror som snart tittar ut!!!

Men man blir så trött. Hur kan en männsika göra så!? Alla barn behöver sin pappa!!!!      

• Svar på tråden Min man får inte träffa sina barn! Knäckta!
  • Furstinna

Jag läser bara det du skriver och jag tycker hela situationen låter väldigt skum. Och sambon din verkar inte mkt att hänga i granen och det baserar jag på det du skrivit. Inte mening du ska ta illa upp men jag blir alltid skeptisk när information som jag är ganska säker på att man håller hemlig hamnar hos fd mannens nya flickvän.

• olgaisback

Hemlig Information ?? Vad snackar du om? Du ska veta att det enda jag försöker göra är att ställa allt till rätta! Jag är ingen människa som snokar osv men det jag vet är fakta!!! Ja o precis! Det jag skrivit är långt ifrån hälften av sakerna hon gjort oss, honom , barnen! Och jag sätter 100000 på det att allt handlar om svartsjuka! Och det är inte bara jag utan nästan hela vårt samhälle som tycker så! Varför tror du att hon flyttade ?

Synd att det ska gå ut över barnen!

Klart man blir irriterad på dig när du skriver att min man är dit och dat?!?

Jag hoppar inte på din familj!

Så ska jag vara helt ärlig så undrar jag hur gammal du är eller om du har något alla i huvudet när du beter dig som en 14 åring! Sparka på de som redan ligger ner bara för att du ska visa dig över oss!!! Patetiskt kan jag tycka!

• olgaisback

Mannen min gjorde ett rätt och ett fel när vi flyttade till USA! Rätt: Han tog han om den lilla familj han har kvar och fel: han lämnade sina barn! Missbruket har de båda haft och han är helt ren nu!

Så varför är han inget att hänga i granen? Jobbar i står i, försöker fixa allt och kämpar för sina barn! Sist jag TÄNKTE så va de så en bra människa ser ut.

Men jag vet inte vilken fantasidrömmake du har, om du ens har någon! För jag skulle inte vilja vara din make!!!! Då hade man inte gjort något rätt enligt dig!

Tycker lite synd om dig faktiskt! Finns folk att prata med :)

• Furstinna

Du hänger ut både dig och din sambo i en tråd på FL helt öppet för andra att kommentera. Att du sedan bli upprörd över att jag upplever din sambo som en mindre charmig man utifrån vad du skriver kan du inte bli arg på mig för. Men visst jag kanske skrivit på en mindre trevligt vis och då ber jag om ursäkt för att du blivit illa berörd.

Jag förstår också att hon flyttat om hela byn pratar om henne och skvallrar som småflickor. Hon vill väl skydda sin barn.

Jag har absolut inget behov av att ställa mig över någon annan eller att såra någon.

Dina försök till personangrepp känns lite futtiga och ganska OT.

• olgaisback

Haha! Han har inte bett dig att gifta sig med honom! Haha stackare! Skydda sina barn? Hon kan ju inte ta hand om dom? hänger du inte med eller?

Jag skrev för att få råd och du va inte till mycke hjälp då du inte har mycket innanför pannan! Så yttra dig inte från början!

Du bad om det! Dina personangrepp mot mina!

Life's a bitch;) handle it!!!

• Furstinna

Jag har inte gjort några personangrepp mot dig. Jag ifrågasätter pappan och ifrågasatt informationen om mamman.

Om det bara var medhåll du ville ha kunde du skrivit det i trådstarten.

Wow och du ifrågasätter min ålder..

• olgaisback

Man börjar ju undra! 

Råd!! Inte medhåll! ??

vet du ens vad du pratar om? 

• Furstinna

Jag ifrågasätter vissa saker du skriver och du svarar med patetiska försök till personangrepp.

Du är så fixerad vid mamman att fokus hamnar där istället för på situationen i sig.

Jag tycker du ska lämna detta åt föräldrarna så de kan reda ut detta med hjälp av familjerätten.

• olgaisback

Fixerad av mamman? Nej men barnen! Tycker synd om barnen! Har inget emot mamman men det hon gör sina barn! 

Plus jag satte fram ett personangrepp då du bad om det. Så försök inte lilla du!

Tyvärrr! Jag stöttar min man till 100 %! Vilket man gör i en familj.

och som sagt! Familjerätten kan inte göra något! Min man har gått dit två gånger och hon har nekat och de kan inte göra något nu då allt är genom domstol! Då går inte familjerätten in!  

• Furstinna

Men nästan allt du skriver är smutskastning av mamman.

Vad är det lilla jag inte ska försöka?

Du kan stötta din man men kanske inte vara delaktig i förhandlingar och i kontakt med mamma och myndigheter.

Vad är genom domstol? Är där något på gång? Utredning?

• olgaisback

Försöker förklara att hon smutskastar oss ..

jag har lagt ner kontakt ned mamma efter försök att bete sig som två vuxna människor. Hade det varit mina barn hade iaf jag velat veta mer om bonusmamman. Så kan man också skydda sina barn! Genom att ha kontakt med både pappan och bonusmamman! Men jag dömmer inte. Har till och med sagt förlåt till henne för vad det nu är jag har ja gjort.. jag vill inte bråka. bara att barnen ska ha det bra hos båda föräldrarna.

Går upp i domstol den 3 sep ang Vårdnad och boende.

• Furstinna

Med att göra precis samma sak?

Jag hoppas för barnens skull att allt löser sig då i september men till dess kan pappan nog inte göra mer.

Sen får jag väl önska grattis till graviditeten.

• olgaisback

Verkar inte så tyvärr.. blev bara ledsen när han blev ledsen. tror barnen saknar sin pappa. 

Tack så mycket och ha det så bra =)  

• Furstinna

De gör som säkert. Men ni får hålla modet uppe.

Detsamma du! :)

Svar på tråden Min man får inte träffa sina barn! Knäckta!