• Anonym

Vi som försökt över ett år men av någon anledning inte sökt hjälp än.

Hej
    Resan mot det där efterlängtade pluset verkar inte vara så spännande, härlig eller full av förhoppningar längre.
    Vi går nu in på försök 15 totalt. Vi förskte först i 7månader och då tog det sig för att sedan sluta i missfall. Nu har ytterligare 6 månader gått och ingenting händer.

Sedan missfallet har jag fått spottings som kommer & går precis som de vill och gör mig bara förvirrad. Nu börjar jag undra om det någonsin blir vår tur på egen hand. Eller om vi faktiskt behöver hjälp.

Vi har inte sökt hjälp ännu eftersom vi faktiskt lyckades bli gravida, även om det slutade olyckligt.

Någon annan som sitter och går ner sig mer och mer för varje månad?

• Svar på tråden Vi som försökt över ett år men av någon anledning inte sökt hjälp än.
  • Asko

Hej!

Vi fick flera mf "utan anledning". När jag läste på om det så visade det sig att om man har för låg progesteronhalt så kan kroppen inte behålla graviditeten.
    Så jag började smörja mig med den naturliga progesteronkrämen ProgesterAll och nu har vi tre barn! Glad Helt fantastiskt!
    Några av symtomen av för lite progesteron är missfall, spottings, huvudvärk, depression mm.

Läs mer här www.whiteday.se/progesteron.html

Hoppas det funkar för er också! 

• solros12

Hej.. Försökte skriva ett inlägg förut men kan inte se om det blivit registrerat.. Har varit med om nästan exakt samma sak. Försökt länge, känslorna går upp o ner. Två veckor efter mensen är fyllda av hopp men byts sen ut mot nervositet.. Det blir bara svårare att hoppas o vara positiv.. Funderar på att försöka komma igång med undersökningen... Hur fungerar progesterAll? Finns det några biverkningar? Vill ju helst lyckas själva eftersom det gått naturligt förut....

• Asko

solros12: Progesteron är det hormon som bland annat hjälper kroppen att hålla kvar en graviditet (det gör mycket andra saker också). Har du för mycket östrogen (vilket många idag har pga att vi har många östrogenlika ämnen runt oss) så trycker det undan progesteronet och du har svårt att bli gravid och/eller får missfall.

ProgesterAll kan du tex beställa här http://www.whiteday.se/progesteron.html

Du smörjer dig från ÄL till mens. Den ända biverkningen (som jag förstått) är att om man smörjer sig med för mycket progesteron under en längre tid kan man bli trött, men det går bort när man sänker dosen. Sen KAN det bli så att dom progesteronproblem man har blir lite förvärrade dom första cyklerna för att sedan bli bättre.
    Jag började må bättre redan efter första cykeln då jag använde ProgesterAll Glad Men det tog några månader innan jag blev gravid.

Svar på tråden Vi som försökt över ett år men av någon anledning inte sökt hjälp än.