2 årig kille som kastar leksaker och slåss
Hej
Min son är 2 år och 3 månader och har sen han var ca 2 år börjat kasta saker när han blir frustrerad/arg/skäms/mm.
I början var det ganska lite och inte så hårda kast men nu tar han i allt han kan och siktar på något. Säger vi till blir det ignorerar vi blir det värre plockar vi bort tar han nästa grej. Tar vi bort honom från rummet/stället slår han oss och siktar alltid i ansiktet.
Jag vet ju att det är en utveckling han håller på med men nu när vi är mitt upp i de kan vi inte hitta en bra lösning eller metod för att hjälpa honom ur detta.
Så snälla hjälp oss komma på bra sätt/lösningar att hantera detta utan att skrika/"ryta" på honom för det tror vi inte på.
Att plocka bort sakerna funkar inte så bra eftersom han inte bryts av det utan tar nått annat och det behöver inte vara leksaker han kastar utan allt som ligger nära till hands.
Och han är slug också ex: om han sitter med Ipaden i soffan och myser så kan det helt plötsligt vara något fel och han vet att han inte får kasta den men istället putter han ner den långsamt från soffan i smyg just för att den ska i golvet.