• ubw

Enkel men bra flaska? Trött på läckage!!!

Flaskmatar min sex veckor gamla dotter och har hittills använt Mam anti-colic. Men nu är jag så j-a trött på flaskor som läcker och som behöver diskas i flera delar! Har flera flaskor och alla har läckt upprepade gånger. Är jättenoga med att delarna är torra, att bottenventilen sitter som den ska och att botten och flaskan är ordentligt ihopskruvade. Och ändå läcker de! Är det någon här som har tips om flaskor som är enkla men ändå bra och som har hel botten? Finns det andra typer av anti-kolikflaskor som inte behöver skruvas isär och inte är för krångliga att diska? Hoppas ni kan hjälpa mig!

• Svar på tråden Enkel men bra flaska? Trött på läckage!!!
  • many87

Dr Brown..., är visserligen också lite delar att plocka isär för att diska....

• Jeena

Måste ni ha anti-kolikflaska då? (Inte givet att ALLA barn har besvär av luften de får i sig) Mams vanliga e superbra och enkla (bara ställa flaskan i diskmaskinen). Körde också anti-kolik i början men bytte snart utan att lillan verkade märka nån skillnad.

• ubw
    Jeena skrev 2012-06-28 09:05:34 följande:
    Måste ni ha anti-kolikflaska då? (Inte givet att ALLA barn har besvär av luften de får i sig) Mams vanliga e superbra och enkla (bara ställa flaskan i diskmaskinen). Körde också anti-kolik i början men bytte snart utan att lillan verkade märka nån skillnad.

Hur gammal var din lilla när du bytte då? Då antar jag att napparna passar och det vore ju bra!
  • Jeena

Hon var nog framemot 8 veckor om jag inte minns alldeles galet Tungan ute.
    Jo, de minsta napparna är ju till för de minsta barnen, inget som säger att man måste använda anti-kolikflaskorna i början. Vi gjorde det för att va säkra på att hon skulle må bra o inte få kolik.. som om det vore flaskan som styrde det. Som sagt, alla barn får inte besvär av luften de kan tänkas svälja, men för de som får det är nog anti-kolikflaskorna jättebra.
    Men om vi får barn igen så kommer vi nog börja med de vanliga flaskorna, just för att det är så mycket mindre pyssel med dem, å sen se om barnet verkar få bekymmer och byta då isf.
    Kolla bara så det är ettans napp i flaskan ni köper, finns olika flaskor med olika nappar som följer med.  Annars finns det ju lösa nappar också, som man får byta sen också ju större barnet blir.

• TheLightOfMyLife

Tommee tippee , läcker inte, har inga extra delar och super bra anti kilon flaska PLUS att den är utformad på ett sätt som liknar mammas bröst. ( finns på lekia, babyproffsen och jollyroom)

• taouris

Har Avent, den har aldrig läckt.

Den har bara tre delar: flaskan, nappen och ring som nappen sitter och skruvas fast på flaskan. Är antikolik. Supernöjd, men har inte provat något annat heller, har inte haft någon anledning. Har aldrig läckt, har flaksmatat bröstmjölk, ersättnig och välling i 16 månader. Skulle rekommendera den!

Svar på tråden Enkel men bra flaska? Trött på läckage!!!