• lenore

PCO/PCOS och akupuntur. Hur det hjälpt mig.

Måste bara dela med mig av vad som hjälpt mig med min PCOS.

Jag har haft pcos-symtom i många år men blev inte diagnostiserad förän hösten 2011 trots att jag haft de typiska pärlbanden på varenda VUL.. Har även ätit Provera i omgångar för att få en blödning. Efter mycket letande på nätet hittade jag en artikel från Sahlgrenska i Göteborg om en studie hurvida akupunktur kan hjälpa mot PCOS-symptom.

Jag fick tips här på FL om ett ställe på Guldheden i Göteborg, I Rörelse, som hade utförde akupunkturen för Sahlgrenskas studie. Ringde dit och fick en tid ganska så omgående. Började intensivt med att gå 2 ggr i veckan i ca 5 veckor, efter det 1 gång i veckan och nu det sista 1 gång varannan vecka. Slutade helt att äta Provera och efter det så kom ägglossningen igång!

Hade sedan tidigare en tid till gyn där ett nytt VUL gjordes och allt såg helt normalt ut! Pärlbanden jag haft i så många år fanns inte kvar, samt att läkaren såg ett fint ägg på 17.6mm som snart var på väg att släppa, Ägglossning #2! Och det är nu det lilla ägget som växer i min mage och förhoppningsvis kommer göra det i 36 veckor till. Solig

Jag vet att akupunktur inte är för alla men har man möjligheten och chansen att få prova tycker jag definitivt att man ska ta chansen!  Det finns inget att förlora {#emotions_dlg.flower}

Måste även påpeka att man fortfarande inte vet hur länge effekterna av akupunkturen sitter i men dom räknar med i några år, har man tur kan det vara ännu längre.

pickles are cucumbers soaked in evil
  • Svar på tråden PCO/PCOS och akupuntur. Hur det hjälpt mig.
  • Treasures

Grattis och lycka till!

Jag gick på akupunktur men med samtidig Pergotimebehandling när vi blev gravida med dottern. Tror absolut att akupunkturen hjälpte till en hel del, om inte så var det otroligt skönt och avslappnande/avstressande att få gå dit.    

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • trina

Kan man vara med i den studien? Vem kontaktar man då? 

• lenore

tack treasures Skrattande  jag tyckte däremot efter ett par behandlingar att det var så avslappnande att jag höll på att somna Skäms

trina - gå in på i rörelses hemsida http://www2.praktikertjanst.se/6/I-rorelse/  där finns telefonnummer och även mailadress. jag mailade och förklarade läget och frågade hur man gick till väga för att vara med. vad jag förstår det så är själva studie-grupperna avslutade men dom fortsätter ju ändå att behandla patienter. det var bara att boka in en tid för ett första besök. Tove heter hon jag gick hos, tycker hon varit superbra! lycka till Skrattande

pickles are cucumbers soaked in evil
Svar på tråden PCO/PCOS och akupuntur. Hur det hjälpt mig.