• Anonym (Nojig)

Ni som kan droger, "drog-prat" och slang. Hjälp!

Jag och sambon har varit tillsammans i snart tre år. Älskar varandra jätte mycket och har det bra (förutom att ekonomin inte är så bra). Han har säger att han vill gifta sig med mig och att han aldrig känt så här för någon annan.

I alla fall.... När vi först träffades så var det mycket droger i hans liv, han berättade det rätt snabbt för mig för han vill liksom ha allt "framme på bordet". Brydde mig väl inte så mycket just då, men när jag flyttade in hos honom blev det väl mer "verkligt" för mig. Det blev en del bråk om droger men tillslut har jag börjat förstå han lite lite.
    Det är inga stora grejer han använder och han blir inte jätte påverkad. Vi gjorde då en överenskommelse, det var bara han som fick hålla på med de drogerna hemma hos oss och han skulle alltid säga till mig när han var i kontakt med de.
    Han bröt det löftet minst två gånger men jag har get han nya chanser, hade dock svårt förr att lita på honom så kikade runt i lägenheten i bland.
    Nu har det har gått så lång tid utan att jag har sett något var länge sedan jag kikade efter det eller ens tänkte på det, litade på han till 100%. Men nu vet jag inte längre... 

Råkade få syn på något sms och gick då in på hans skickade sms. Här nedan är en del han skrivit. Allt är under Juni månad. Ni som kan lite om "drog-prat" och sånt slang. Vad tror ni?
    Sambon är inte hemma just nu annars hade jag frågat han med en gång, vill höra andras åsikter så att jag slipper brusa upp i onödan.

* Ska börja med mat nu blir lite efter 8. Kommer inte kunna stanna :( tror man får klara sig utan :( om du inte    vill ta en snabb promenad? :)

*Hur mycket kom du över?

*Eller om du är redo för att eldas så kan jag ta en liten sen, får jag rulla.

*Du har inget mer jag kan krita tills den 18? 

*Har bara två z kvar. Kan du ses imorgon i så fall?

*Köp så mycket som möjligt så får du igen de på onsdag.

*Om de finns kommer jag gärna och hämtar.

* Finns de 4 av de vi pratade om då?

* Jag klarar mig i kväll. Får ta hand om flickan nu. Men hör ändå av dig. Man vet aldrig :)

*Har lite gott om du vill byta?

*Har du med dig gott?

*Fan vad gott det hade varit med rökelser idag :)

Förlåt för att det blev så mycket, hoppas någon orkar läsa allt :)

• Svar på tråden Ni som kan droger, "drog-prat" och slang. Hjälp!
  • Anonym (Nojig)
    pluvdo skrev 2012-06-27 02:42:53 följande:
    Mja. Alltså, det som är oroande är ju egentligen inte om han röker på i sig, utan om han smyger med det. Om man smyger med någonting känns det som att det är större risk för att det går illa. Eller ja, att det är värre än man vill erkänna.
    Ja, de hade ju varit mycket enklare för han om han slutade smyga omkring bakom min rygg, trodde inte det fanns någon anledning att göra det men som du skriver kanske finns det de ändå (enligt honom).

• pluvdo
    Anonym (Nojig) skrev 2012-06-27 02:49:38 följande:
    Ja, de hade ju varit mycket enklare för han om han slutade smyga omkring bakom min rygg, trodde inte det fanns någon anledning att göra det men som du skriver kanske finns det de ändå (enligt honom).

Alltså, det kan ju vara så att han använder "värre" saker än han erkänt för dig och att han inte vill att du skall veta. Sedan kanske han vill använda det oftare än han tror att du skulle gå med på plus att han inte vill behöva göra det i din närvaro eller med ditt godkännande varje gång...
  • Anonym (Nojig)
    pluvdo skrev 2012-06-27 02:52:01 följande:
    Alltså, det kan ju vara så att han använder "värre" saker än han erkänt för dig och att han inte vill att du skall veta. Sedan kanske han vill använda det oftare än han tror att du skulle gå med på plus att han inte vill behöva göra det i din närvaro eller med ditt godkännande varje gång...
    Å vet inte vad jag ska tro längre... Vi står varan så nära, älskar han så mycket. Han är som min bästa vän och vi pratar om allt mellan himmel och jord. Är så jobbigt att han inte håller de han lovat då.
    Vill inte bestämma över han, så vill inte att han ska berätta om de för att få mitt godkännande men är kanske så han ser det.
    Men eftersom att det är olagligt vill jag ju veta vad han sysslar med. Hur hade han tänkt sig att det skulle vara om vi hade familj som han säger att han vill ha med mig. Då kan han ju verkligen inte smyga så där bakom ryggen på mig. 
    Å är så jobbigt...  
  • tuzzla

Z är tabletter. Z-preparat. I stil med benso har jag för mig, men inte exakt. Googla.

• Anonym (hmm)
    tuzzla skrev 2012-06-27 10:15:24 följande:
    Z är tabletter. Z-preparat. I stil med benso har jag för mig, men inte exakt. Googla.
    Precis vad jag trodde. Tror inte att det rör sig om bara Cannabis.
  • Anonym (Nojig)

Har försökt googla lite o z-preparat. Verkar då som om att det kan vara Imovane, vet att han har haft det utskrivet för han har svårt att sova i bland. När han inte har haft kvar av sitt brukar han låna av en nära vän. Men kanske han inte bara lånar utav den vännen då.
    Eller är jag för blåögd nu? Han kanske inte köper det på grund av sömnbrist.   

• Anonym (sova gott)

Enda Z jag kan komma på så på rak arm är zopiklon milan, en mild insomningstablett.

Använder själv den kombinationen mot sömnproblem, cannabis fungerar i mina ögon bäst men när det inte finns tillgängligt så är zopiklon eller stilnoct ganska bra fungerande alternativ.

• tuzzla

Nej, om man tar sömntabletter och håller sig vaken på dom så blir man minst sagt påverkad. Hört om folk som gjort de konstigaste saker...

• Anonym
    Anonym (sova gott) skrev 2012-06-27 11:16:54 följande:
    Enda Z jag kan komma på så på rak arm är zopiklon milan, en mild insomningstablett.

Använder själv den kombinationen mot sömnproblem, cannabis fungerar i mina ögon bäst men när det inte finns tillgängligt så är zopiklon eller stilnoct ganska bra fungerande alternativ.
    Dom kallas Z-mediciner är en släkting till benzo, finns ett par, som stilnoct och imovane, finns kanske någon mer av dessa.
    Vanligt blanda med lite alkohol för boosta varandra.

Förstår faktiskt inte varför en del använder dessa för de trycker i sig karta efter karta med alkohol, och sen inte kommer ihåg ett skvatt.
    Slutar ofta med man sitter lallandes på golvet med mat runt sig.

Sen förstår jag inte att var enda jävla gång, så målar man upp ett skräck scenario när cannabis är inblandat.
    Cannabis är ingen gateway drog.
    Enda gången man ska vara lite rädd för cannabis, det är om man redan har psykiska problem som tex ADHD eller andra beteende störningar, schizofreni osv.
    Då inte för att det förvärrar tillståndet med cannabis, utan att den som tar cannabis tror att andra droger funkar lika effektivt mot deras problem som cannabis.
    Vilket det INTE gör, möjligtvis har benzo en hyfsad effekt ett tag.
  • notsureif

Låt mig klargöra att varken Stilnoct eller Imovane är bensodiazepiner.

Läkemedel inom gruppen Bensodiazepiner är exempelvis diazepam (stesolid), lorazepam (Temesta), Xanor (Alprazolam) mfl.

Sedan, att bruka Cannabis innebär en viss risk. Att bruka Cannabis om man lider av psykiska problem ökar risken för försämrat mående. Även om man inte lider av psykis problematik bör man vara väl införstådd med risken vid användning av Cannabis, man kan inte röka ihjäl sig men faktum kvarstår att en person som brukar Cannabis kan hamna i ett psykotiskt tillstånd.

• Anonym (J)

Till och börja med dumt av dig att tillåta att han tog grejer hemma, OM det hanlade om mer än cannabis vilket jag iaf anser att det är ofarligt så länge man inte låter rökat styra och att man inte är sciztrofen eller så. ( är inte utan anledning det faktiskt är lagligt på så många ställen i världen och även just nu på fråga i sverige om att användas i medecintsyfte.
    vad jag kan tyda från smsen så är det inte bara cannabis detta är frågan om utan även tabletter men kan även misstänka andra saker.
    Tabletter är däremot rena råttgiftet o personen i fråga som använder det blir oansvarig o helt personlighetsförändrad ( ja jag vet been there done that  har sj haft detta med en kärlek ) finns nog inget som kan ta mer död på ett förhållande än piller det är lögner o svek om vart annat. 

• Anonym
    notsureif skrev 2012-07-01 01:17:51 följande:
    Låt mig klargöra att varken Stilnoct eller Imovane är bensodiazepiner.

Läkemedel inom gruppen Bensodiazepiner är exempelvis diazepam (stesolid), lorazepam (Temesta), Xanor (Alprazolam) mfl.

Sedan, att bruka Cannabis innebär en viss risk. Att bruka Cannabis om man lider av psykiska problem ökar risken för försämrat mående. Även om man inte lider av psykis problematik bör man vara väl införstådd med risken vid användning av Cannabis, man kan inte röka ihjäl sig men faktum kvarstår att en person som brukar Cannabis kan hamna i ett psykotiskt tillstånd.
    Nej, inte om man använder cannabis som innehåller högre halter av CBD, som är starkt antipsykotiskt.
    Psykotiskt tillstånd försvinner efter 30min om det infinner sig.

Om du nu inte tillhör dom som inbillar sig att cannabis kan skapa psykiska sjukdomar.
  • MMMR

Jag stör mig på att  haschpsykos bara finns i Sverige.

"z" är ett slang för joint, så jo. Det kan handla om cannabis.
     "Finns de 4 av de vi pratade om då?"

Jag tolkade det som att han pratade om 4 gram. Men jag kan vara ute och cykla på den frågan.

I´m only responsible for what I say, not for what you understand.
  • Binegar

Jag läste halva TS...orka med pajasen. Dumpa. Han är ju absolut inte ens värd lika mycket som hundskit under skon för fan.

• Missismotor
    DreamBitch skrev 2012-06-27 08:42:37 följande:
    z är antagligen stilnoct.
    är själv en gammal drogmissbrukare så jag vet vad alla kodord betyder...å Z står för doz..å doz innebär amfetamin så de kan betyda (har bara 2 Z kvar) *har bara 2 gram amfetamin kvar*eller så är det benzo preparat han menar,typ stillnoct,imovan,rohypnol å andra tunga sömnmedeciner!!
  • DreamBitch
    Missismotor skrev 2012-07-02 00:11:24 följande:
    är själv en gammal drogmissbrukare så jag vet vad alla kodord betyder...å Z står för doz..å doz innebär amfetamin så de kan betyda (har bara 2 Z kvar) *har bara 2 gram amfetamin kvar*eller så är det benzo preparat han menar,typ stillnoct,imovan,rohypnol å andra tunga sömnmedeciner!!
    Stilnoct och imovane är dock inga bensopreparat.
  • Anonym (mmm)

Orkar inte läsa tråden men ett så e jag 100 på att detta rör sig om röka han kan inte stanna men rökar gärna på vägen för att inte röka hemma
    och 2 z tror jag till 99,9 %  är nattisar det vill säga zopiklon ganska vanligt bland missbrukare

• Abbas574

Z är zatlar det är ett slang ord användas istället för kanabis eller dem andra gröna

Svar på tråden Ni som kan droger, "drog-prat" och slang. Hjälp!