Har ditt barn det där "lilla extra"?
Oavsett om det är i form av utseende eller personlighet så är frågan densamma.
Har ditt barn det där "lilla extra" som får andra (utanför familjen) att smälta inombords?
Oavsett om det är i form av utseende eller personlighet så är frågan densamma.
Har ditt barn det där "lilla extra" som får andra (utanför familjen) att smälta inombords?
Självklart har alla barn det där lilla extra.
Var och en är unik på sitt lilla speciella sätt, och oftast så tycker varje förälder att just ens eget barn är det sötaste och vackraste som någonsin funnits, om nu det skulle spela någon roll =)
Självklart tycker jag min dotter är sötast i världen men ser ändå helt vanlig ut på ett sätt.
Mitt barns "lilla extra" är hennes klokhet, sin enorma fantasi, sin sångröst och tonsäkerhet.
Självklart har vi föräldrar ett finger i spelet eftersom vi dagligen sedan hon låg i magen har spelat och sjungt för henne, låtit henne sjunga med och spela lite själv enkla melodier.
Varje dag läser vi många böcker med stor inlevelse. Hon kan själv många utantill och hittar ofta på egna sagor.
Vi är ofta ute i skogen och då berättar jag en hel del sagor om vem som bor här och där osv.
Fantasi och påhittighet samt musikintresset är jag jätteglad att hon fick efter mig som alltid varit likadan. Utseendet spelar liksom ingen roll då alla barn är vackra i sina föräldrars ögon. Och jag är säker på att varje barn har sin unika gåva!
Jag brukar själv kunna se något unikt och bra med varje människa jag träffar, tror vi alla har något!
Madame Mom: det är därför jag aldrig skulle lägga upp några bilder på mina barn på Internet över huvud taget.
Oj.. har läst igenom tråden lite snabbt, är ni på riktigt?
Okej om man lägger ut bilder på sitt barn på facebook eller liknande, men här läggs det ut bilder för att folk ska bedöma OM de är tillräckligt söta eller inte!
Åh fy sjutton!
Vampyria2: vad är jobbigast för en pedofil, att stalka ett barn under lång tid eller att trycka på sparaknappen när man ser en bild? Dessutom märker du ju, om du har normal koll på barnen, om någon okänd går och fotar dem. Medan du omedelbart förlorar kontrollen på de bilder som du själv lägger upp.
Lite av varje: jag vet, det är helt sanslöst
Madam mom: var faktiskt exakt det du skriver som jag menade
Aalyiah: hm det är vanligare än du tror och speciellt nu för tiden med mobiler och kamrer som kan ta bilder på långt håll så är det inget problem för dem.
Många pedofiler gillar mer kort de har tagit själva än kort på nätet, de tar kort på badstränder, lekplatser m.m sen kommer de ihåg i minnet hur det såg ut när de tog korten.
Det är obehagligt att veta men inget man kommer undan, ett tipps är att gå in på tex Flashback och lösa där, finns flera pedofiler som berättar vad de håller på med :-/
Madame mon såg nu att det inte var mitt inlägg du svarade på
Okej, nu börjar det här bli löjligt... Att lägga ut bilder på era barn som pedofiler kan ladda hem är alltså okej eftersom pedofiler även på andra sätt kan få tag i bilder på era barn?? Man behöver väl inte göra det lättare för dem??
Och jag tror inte att jag är "säker" från pedofiler för att jag inte lägger upp bilder på mina barn, det vore ju helt absurt. Det viktigaste skälet till att jag inte gör det är att jag värnar om deras integritet. Mot pedofiler och andra.
Vilken sjuk tråd!
Jag tycker det är helt förkastligt att lägga ut bilder på sina barn för bedömning på detta vis. Strunta i eventuella pedofiler, det är inte juste mot barnet. Skulle ni själva tycka det var kul att hitta en tråd med bilder på er där folk kommenterar ert utseende? Jag skulle då inte uppskatta det.
Det var ju väldigt på tapeten för några år sedan när det fanns en tråd på flashback där det kommenterade bilder på FL. Alla var otroligt upprörda över att upptäcka att bilder på dem kommenterades och då hade de ändå själva lagt ut bilderna till allmän beskådning. Barnen på bild i denna tråd (de flesta iaf) har inte gett sitt medgivande till att bli bedömda av okända människor.