• mamma smurfen

Fenestra hur är den privatskolan?

Hel alla FL-are =)

Finns det någon/några här som kan upplysa mig om hur Fenestra skolan i Göteborg är?

Min son har kommit in på Fenestra Centrum, och nu är jag ju såklart nyfiken på om skolan är bra, eller inte.

Söker man på nätet så ser det oki ut, men personliga erfarenheter säger ju så mycket mer, så skriv gärna om ER erfarenhet tack Solig

• Svar på tråden Fenestra hur är den privatskolan?
  • Tangent

Hej!
    Tre bekanta (som inte känner varandra) har sina barn på Fenestra Centrum och de är mycket nöjda enligt det jag hört.
    Vi har ställt vår pojke på kö dit, så jag hoppas att du får fler svar.

• mamma smurfen
    Tangent skrev 2012-06-26 12:25:19 följande:
    Hej!
    Tre bekanta (som inte känner varandra) har sina barn på Fenestra Centrum och de är mycket nöjda enligt det jag hört.
    Vi har ställt vår pojke på kö dit, så jag hoppas att du får fler svar.

Tack för ditt svar=)

Ja, efter rundvandringen i lokalerna, och samtalet med rektorn

(som förövrigt varit lärare där sedan start 2000, och blev rektor för skolan där för 3 år sedan, säger en del enligt mig....)

så kändes det hela väldigt bra, sonen var mer än nöjd kan jag säga

Vi tackade ja till platsen och han börjar 7an där till hösten, känns SUPER=)

Så efter hösten kan jag ju skriva mina erfarenheter här *ler*

• Lovali

mamma smurfen: jag hör gärna om hur det är sedan, har ställt upp min dotter på kö för att börja där i 6:an så är mkt intresserad av hur du tycker det är sedan!

• vårskatt

Hej!
    Jag gick på Fenestra Centrum år 2001 - 2004.  Jag har nästan bara gott att säga om den skolan. Dock  hanterade dom inte mobbning så bra.  Vet inte hur skolan är i dagsläget. Pratade nyss med några lärare som sagt upp sig för några år sedan och dem säger att skolan blivit säm
    re med åren.

• mamma smurfen

.Uppdate efter en termin då=)

Allt verkar fungera bra, han fick nya vänner i klassen redan efter någon vecka, de umgås både i och utanför skolan.

På utv-samtalet vid jul togs det upp saker som de även pratades om på hans andra skola, så de verkar ha fångat upp hur HAN är som person, både de starka sidorna och det han behöver jobba på.

De använder sig av ett intranät kallat schoolsoft, där allt rörande sonen läggs upp, aktiviteter utöver schema, prov, läxor, och även rättning av prov/läxor, så väldigt lätt att "följa med" hur det går för honom, stort plus för att den finns som mobil-vänlig verson så jag kan ha full koll oavsett VAR jag är

Så kort och gott... allt verkar toppen, utifrån vad jag vet nu så kan jag verkligen rekomendera skolan!

• StinaW

Hej! Bår son fick just antagningsbeskedet till åk 7 i höst. Berätta gärna om hur ni tycker skolan är. Tack på förhand!

• Lyckligmammatill3

Hej!

Min son född 07 står först i kön till Fenestra Centrum årskurs 6 sedan (2012). Med start 2019.

Vore så tacksam om ni som har barn ville berätta.

Känns bra att inte börja leta skola på nytt...

• Tangent
    Lyckligmammatill3 skrev 2016-03-18 10:16:29 följande:

Hej!

Min son född 07 står först i kön till Fenestra Centrum årskurs 6 sedan (2012). Med start 2019.

Vore så tacksam om ni som har barn ville berätta.

Känns bra att inte börja leta skola på nytt...

Mitt barn går där. Vi är ganska nöjda. Det positiva är ganska små klasser (24 st), bra lärare i de flesta ämnen och de hade en del aktiviteter ihop när de började 6:an för att de skulle lära känna varandra. Det negativa är att det inte finns någon träslöjdssal i skolan utan de ska ha träslöjd på Fenestra St Jörgen. Dessutom finns ingen idrottssal utan de har idrott i Valhalla, blir långa dagar om inte idrotten ligger I början eller slutet av dagen.
Svar på tråden Fenestra hur är den privatskolan?