• Misskitty

Blödning=sluta med trombyl?

Fck en blödning i helgen på dag 5+4, den varade någon timme och sedan dess har det bara kommit lite brunt. Osäker på om jag ska sluta med trombylen, hur har ni andra gjort som fått blödningar? Blev så ledsen när jag upptäckt att jag blödde, känns som en evighet till jag ska på VUL nästa vecka.

Vet att det är vanligare med blödningar vid D (varför?) men det hjälper inte mig just nuRynkar på näsan Hoppas verkligen llla ärtan finns kvar.

• Svar på tråden Blödning=sluta med trombyl?
  • Johan tryck

Trobyl innehåller acetylsalisyra va? Den är ju blodförtunnande isf. Och ska nog unvikas vid blödningar. Men är du osäker kontakta 1177.

• Misskitty
    Johan tryck skrev 2012-06-25 09:07:45 följande:
    Trobyl innehåller acetylsalisyra va? Den är ju blodförtunnande isf. Och ska nog unvikas vid blödningar. Men är du osäker kontakta 1177.
    Ja det innehåller det. Jag tar däremot lågdos dvs 75 mg.
  • Misskitty
    Hjärtefröjd skrev 2012-06-25 09:11:02 följande:
    Om du har blivit ordinerad trombyl, så sluta inte innan du har pratar med din läkare.
    Ska förska få tag i någon på kliniken där jag går, problemet är att jag mailade dem helgen men fick autosvar att de har semestestängt tom början av augsti.
  • villsågärna38

Jag slutade inte och har en liten dotter idag. Så låg dos kan inte orsaka missfall och det är vanligt med blödningar som gravid, extra vanligt vid ÄD. Håller tummarna! Kram

• Misskitty
    villsågärna38 skrev 2012-06-25 12:18:41 följande:
    Jag slutade inte och har en liten dotter idag. Så låg dos kan inte orsaka missfall och det är vanligt med blödningar som gravid, extra vanligt vid ÄD. Håller tummarna! Kram
    Jag har fortsatt med trombylen, känns mer riskabelt att sluta. Visst hade du blödningar? Hur länge och var det färskt?
  • villsågärna38

Jag hade blödningar till och från i en månad. Var färskt ibland och ibland brunt. Visade sig vara helt ofarliga blödningar så håll ut. Jag håller tummarna för dig!! Kram

Svar på tråden Blödning=sluta med trombyl?