• Majsan70

Veterinär för häst i Göteborg/Mölndal?

Ja som frågan lyder så undrar jag om någon har tips och rekomendation på en bra veterinär i det här området? Skall besiktiga dotterns ponny när hon kommer om några veckor. Har 30 dagar på mig att göra det för försäkringen.
    Men jag känner inte till nån bra och jag vill inte behöva dra iväg med lilla hästen till en klinik det första jag gör.

• Svar på tråden Veterinär för häst i Göteborg/Mölndal?
  • EnKoppKaffe

Hästkliniken på Åby har varit bra när jag har varit där.

• EnKoppKaffe

Sorry läste inte sista meningen Skäms

• Majsan70
    EnKoppKaffe skrev 2012-06-19 13:02:05 följande:
    Sorry läste inte sista meningen Skäms
    Gör inget! Jag vet att den är bra i annat fall.
  • cajsasmamma

Hur kommer hästen till er? Hämtar ni den själva eller kommer en transportör eller säljare med den? Smartast är att ta den direkt till veterinären eller kliniken direkt så inga skador kan uppstå vid tex insläpp i en ny hage.

• Majsan70
    cajsasmamma skrev 2012-06-20 22:43:14 följande:
    Hur kommer hästen till er? Hämtar ni den själva eller kommer en transportör eller säljare med den? Smartast är att ta den direkt till veterinären eller kliniken direkt så inga skador kan uppstå vid tex insläpp i en ny hage.
    Hästen kommer från Danmark och vi skall inte åka nånstans med den. Den skall få vara hemma o ta det lugnt.  Den är kollad inför importen till Sverige och försäkringen täcker transportskador samt kolik redan innan den är besiktigad.
    Men nu har jag fått tips om en kanonbra veterinär från Särö som kommer till stallet o besiktigar. Vi har ju 30 dagar på oss att göra detta.
Svar på tråden Veterinär för häst i Göteborg/Mölndal?