• nillse

Vilken ska vi välja? Britax bältesstolar

Dottern ska få en bältesstol nu (hon är 4 år) och vi velar lite mellan en Britax Kid Plus och en britax Adventure. Båda verkar ju vara väldigt bra.   

• Svar på tråden Vilken ska vi välja? Britax bältesstolar
  • Sisisisi

Jag har båda två. Adventure är lättare och smidigare men känns inte lika rejäl som kidplus. Min son sover bättre i kidplus, man kan ha den i viloläge. I adventure ramlar huvudet ibland ner när han somnar. Det är lättare att justera höjden på kidplus. Åker ni mycket bil skulle jag välja kidplus annars adventure. På blocket kan du hitta bäst pris på stolarna. Och byt inte till bältesstol bara för att barnet är 4, vänta tills den bakåtvända stolen är urvuxen.

• nillse
    Sisisisi skrev 2012-06-19 11:21:09 följande:
    Jag har båda två. Adventure är lättare och smidigare men känns inte lika rejäl som kidplus. Min son sover bättre i kidplus, man kan ha den i viloläge. I adventure ramlar huvudet ibland ner när han somnar. Det är lättare att justera höjden på kidplus. Åker ni mycket bil skulle jag välja kidplus annars adventure. På blocket kan du hitta bäst pris på stolarna. Och byt inte till bältesstol bara för att barnet är 4, vänta tills den bakåtvända stolen är urvuxen.
    Vi åker väl inte så jättemkt bil egentligen men det blir ett par längre streckor ett par,tre gånger varje år plus lite smååkande då förstås.

Vi ska ner till Babyproffsen om några dagar och titta och känna lite samt att dottern får provsitta.

Tack för svar!    
  • Scruffy

Vad har ni för stol idag?
    vi hade tidigare en Britax two-way men bytten den mot en bältesstol i helgen.
    Dottern fyller 7 i sommar.

Funderade också på modellerna som du angav, men det blev istället en

http://www.iziup.com/se/BeSafe_iZi_Up_X3_Fix.html

Jag använder bilen jättemycket även utan barn och tycker att det är bra att stolen sitter fast hela tiden.
    (Inga lösa objekt i bilen)
    Krockskyddet i denna blev jag jätte imponerad av.   

• Scruffy

Den kostade lite mer, men det var ändå marginellt, Jag betalade 1999 kr för den,

• Ova

Vi har haft besafes bakåtvända, men är osäker på om vi ska välja deras bilbarnstol då den saknar hornen att fästa bältet runt, vilket jag har läst är viktigt.

Svar på tråden Vilken ska vi välja? Britax bältesstolar