Jag är så trött på att torka bajs, hjälp!
-Bajsvarning-
Hej, jag har ett riktigt skitigt problem och jag vet inte hur jag ska göra, vet inte om jag har lagt tråden rätt men det var det som kändes mest passande.
Min dotter är 19 månader och är inne i en period där hon verkar väldigt intresserad av sitt bajs. Det började med att hon började dra i blöjan varje gång hon bajsat, för att sen utvecklas till att hon sticker ner handen och känner på det, det är jobbigt men det är väl kanske inte hela världen när hon har gjort det så kommer hon direkt till mig eller sin pappa och säger åt oss att torka och då är det bara att in tvätta och byta blöja,
MEN det har hänt flera gånger att hon har vaknat på morgonen eller efter att hon sovit middag och har bajsat att hon leker runt med det eller nått. Oftast är hon väldigt glad och babblar och har sig på sitt rum så, speciellt på morgonen så skyndar vi oss inte direkt in till henne (många gånger är hon dessutom vaken och tyst ett tag innan hon börjar härja) men i alla fall hon vaknar och har bajsat sen grötar hon ner handen i blöjan och leker med det, kastar ned det på golvet, smakar på det kletar ner spjällsängen, gardiner, tapeter, sin snuttekanin, sängkläder ja allt och nu idag kände jag bara att bägaren rann över.
Jag la henne i sängen och hon var trött men ville väl inte riktigt sova så hon satt och pratade för sig själv och snuttade lite sen pratade lite med för att sen snutta lite till så höll hon på med i en timme kanske. Sen hör jag att hon börjar låta irriterad och gnällig så jag går in på en gång för att hon inte ska hinna kleta runt det om hon nu har bajsat, Och mycket riktigt hon hade bajsat men hon hade även hunnit kleta ner hela sig själv och allt däromkring. Ropar på min sambo som får duscha av henne medan jag får skrubba hela sängen, golv, tapeter, leksaker, byta sängkläder och jag blir så less, detta är tredje dagen i rad, det har aldrig hänt innan läggdags förut utan det händer oftast när hon har vaknat. Men vad mer kan jag göra? Jag går in till henne så fort jag hör att hon har vaknat, men som sagt många gånger vaknar hon och är tyst dessutom sover vi på 2 olika våningar, det är lyhört men om vi sover hör vi ju inte så jätte bra om hon bara stökar runt i sängen och är tyst.
Är det någon som har varit med om liknande? Har några tips och råd? Innan har jag tagit det ganska med ro men idag kände jag att jag inte alls var på humör för det här och blev irriterad på min dotter som såklart inte förstår varför hon inte får göra så. Sen var jag väldigt trött och nära på att somna i soffan och så är det tredje dagen i rad nu.
Skulle bli tacksam för alla tips och råd, tack!