• az81

Sugen på salt

Är mer eller mindre konstant sugen på salt och salta saker. Måste nästan alltid salta extra på mat och dylikt. Detta är något som jag är mycket mer än välmedveten om att det inte är nyttigt för mig, men hur gör jag för att vänja mig av med saltet?

Försöker dagligen att minska saltet, något som ibland fungerar och för det mesta inte fungerar.

Har jag brist på någon mineral som gör att jag känner detta salt sug eller varför gör jag det är det någon som vet?

Själv har jag försökt googla mig fram till svar men svaren är ju lika många som sidorna jag hittar.

• Svar på tråden Sugen på salt
  • dessan59

Brist på salt kan vara ett lågt Blodtryck, jag är lågtryckare och har ett stort behov av salt. Eller kolla din Sköldkörtel på VC

• az81

Jag har lågt blodtryck och viss yrsel. Kollade sköldkörteln för ett par år sedan. Kanske är dags att göra det igen.
    Tack för ditt svar.

• castillo

Salt missbrukare här med :p jag började med att byta mitt salt mot ört salt då minskar man atomatiskt lite då man inte öser ner rent salt. Sedan har jag alltid saltat min sallad och mAten så nu saltar jag bR salladen ibland och struntAr i att salt maten . Börja trappa mer långsamt så att du vänjer dig vid nya smaken inte aå att du inte tycker det smakar något

az81 skrev 2012-06-16 08:33:43 följande:
    Är mer eller mindre konstant sugen på salt och salta saker. Måste nästan alltid salta extra på mat och dylikt. Detta är något som jag är mycket mer än välmedveten om att det inte är nyttigt för mig, men hur gör jag för att vänja mig av med saltet? Försöker dagligen att minska saltet, något som ibland fungerar och för det mesta inte fungerar. Har jag brist på någon mineral som gör att jag känner detta salt sug eller varför gör jag det är det någon som vet? Själv har jag försökt googla mig fram till svar men svaren är ju lika många som sidorna jag hittar.

• Equal

Även jag är saltmissbrukar, har även lågt blodtryck, men visste inte att det kunde finnas ett samband! =)

Svar på tråden Sugen på salt