• elwen

Hitta felet ( felen)

Ok så är är jag som mamma ...

Ger mina barn både godis och kakor , grönsaker och frukt
    Hemlagat och burkmat och billy pizza
    chips och choklad

dom får dricka vatten och saft och jucie

inga spec dagar för godis , äter på mcdonalds när vi känner för det eller pizza eller subway

leker helst inte med dom , för det är sååå tråkigt att leka med en 1 åring och en 10 månaders bebis
    fast å andra sidan är vi till lekland minst 1 gång i veckan för de e roligt

vi är ute varje dag ( om det inte regnar)

jag sover på morgonen och har tv:n som barnvakt efter jag gett ungarna välling eller gröt , eller sover kanske jag inte gör men jag lägger mej och vilar igen ..

jag blir sur när jag är kåt och ungarna är vakna , toa sex är överskattat

jag dricker öl och vin och jag röker ( dock aldrig nära barnen)

farmor och farfar har barnen en hel helg varje månad för att få vara ifred från blöjor skrik stress och konstant hög ljudnivå och för att få vara med mannen å njuta såklart

mina barn är älskade och trygga
    skulle döda för dom

men konstigt nog skulle detta anses som fel sätt att uppfostra barn på , för har man skaffat barn ska allt annat komma sist ...barnen ska alltid komma först

det är så jävla mycket man ska när man skaffar barn
    enligt många ska man sluta leva på ett visst sätt

så nu undrar jag finns det fler som jag 

vill tillägga att mina barn är glada , trygga och underbara
    sover hela nätterna och gnäller endast när dom är hungriga

och dom är inte feta eller efter i utvecklingen
    och dom kommer heller inte bli massmördare för att dom är hos barnvakt 

så finns det fler som erkänner att dom använder tv:n som barnvakt , längtar efter ett glas vin  , mutar barnen med kakor för att man helt enkelt inte orkar leka eller vad det nu är , 
    men som älskar sina barn över allt annat och faktiskt inser att kärlek till ett barn inte sitter i vad man gör utan hur man är mot och med barnen

• Svar på tråden Hitta felet ( felen)
  • Vinterankan

Jag är nog ganska likadan fast jag röker inte. Och när dottern kollar på tv så sitter vi oftast tätt i soffan och har mysigt där den ena kollar på tv:n och den andra på datorn. 

En sak jag gör som du inte räknat upp är att jag låter henne klättra mycket högre än vad andra barn i hennes ålder får klättra, låter henne leka hur mycket hon vill på soffbordet och hon får hoppa i soffan och vår säng när jag inte orkar leka. 

• Snurren 74

Underbart att läsa, jag är fullt med på detta. Är sååå less på dessa "nya" föräldrar dom inte vågar nåt.

• elwen
    Vinterankan skrev 2012-06-15 20:11:30 följande:
    Jag är nog ganska likadan fast jag röker inte. Och när dottern kollar på tv så sitter vi oftast tätt i soffan och har mysigt där den ena kollar på tv:n och den andra på datorn. 

En sak jag gör som du inte räknat upp är att jag låter henne klättra mycket högre än vad andra barn i hennes ålder får klättra, låter henne leka hur mycket hon vill på soffbordet och hon får hoppa i soffan och vår säng när jag inte orkar leka. 
    det gör mina barn med , hoppar i sängen , klättrar på allt , hänger i gardinerna ..ja du fattar 
    mina barn får vara barn fullt ut på alla sätt ...
    jag tänker att sen när dom är typ 9-10år så kommer alla kraven och dom fortsätter tills dom dör typ , så låt dom hållas i några år .. 
  • LaReina

Word sisters!
    Soff bordet är en favorit

• Erki

Gillar!!!
    Fast inte just soffan då det hänt tillräckligt många olyckor från den redan :)

• RosaBabyfilt

Låter fullt normalt enligt mig, och helt underbart när man hittar balansen var man vill vara :) Många ska låtsas vara så perfekta eller sträva efter perfektion tills de blir tokiga av att aldrig lyckas.

Svar på tråden Hitta felet ( felen)