Min 14-årige son har extrem acne, hjälp snälla :(
Min son har fått extremt mycket acne och han är så ledsen över det vilket skär i hjärtat på mig också naturligtvis :(
Han var tidigt i puberteten och började få finnar/plitor redan i 12-årsåldern. Vi har lyckats hålla det något sånär schack men nu är det förfärligt! Han vill inte gärna visa sig och jag ser att han har så ont av det...jag bad att få se hur det verkligen var och hela hans rygg, bröst och ner på överarmarna är täckta av bölder och variga blåsor! Ansiktet är helt täckt av plitor/sår blandat med variga finnar och blåsor och hela skalpen är full med variga finnar och feta mjäll.
Självklart hämmar det honom han vill inte bada med kompisar eller gå med bar överkropp eller med linne t.ex. Förutom att det också gör jätteont!
Det kliar i hårbottnen och gör ont när han ligger på ryggen osv. Snälla någon som vet vilken hjälp man kan få eller begära...
På måndag ska vi be att få komma till vårdcentral, men jag vet inte riktigt vad man ska begära? Jag hade själv MYCKET finnar i tonåren och långt upp i vuxen ålder så jag vet hur jobbigt det är, jag vill inte att han ska behöva genomlida det jag gjorde. Finns hjälp så ska han ha den!